ik zit nog eens met een vraag waarvan ik niet weet of dit wel mogelijk is.
Ik zou graag een mail versturen als iemand zijn gegevens update in de database maar dan wel enkel met de geüpdate velden zodat ik kan zien welke data er is veranderd.
Een mail versturen met alle velden is geen probleem, dus het moet iets aangepast zijn.
Met jouw aanpak heb je wel de verschillen, maar zie je niet direct welk veld dit betreft, noch wat de oude waarde was? Die zou je dan terug moeten zoeken.
Omdat het hier handmatige wijzigingen betreft lijkt het mij handiger dat alle informatie die je nodig hebt in de mail bij elkaar zit? Plus dus een identificatie welke velden het precies betrof.
@Thomas, in de foreach schrijf je over $k en $v. Kan je dit misschien verder verduidelijken?
Ik ben al iets verder met uw code maar ik krijg nog niet de gewenste uitkomst.
De $v wordt enkel daar vermeld dus wat is daar het doel van?
$k en $v staat voor key en value. De onderdelen waar een item van een array uit bestaat.
Je kan ze ook $a en $b, of $jut en $juul noemen, maar dat zorgt juist voor verwarring en onduidelijkheid.
Bij een $_POST request is de naam van het formulier-element (bijv. adres) de key, en de waarde (bijv. Dorpsstraat 1) de value.
Inderdaad, het lid schrijft in met bepaalde gegevens maar kan die nadien nog wijzigen. Dus ik zou die oude gegevens moeten kunnen onthouden en dan de oude en nieuwe gegevens willen weergeven.