Goedenavond.
Ik heb mij hier net aangemeld omdat ik een vraag heb m.b.t. het mogelijk aanpassen van tekst in Php.
Ik ben sinds kort bezig met een eigen forum (lukt al redelijk) Nu heb ik een style erop staan Graphit. Ik wil mijn tekst in Categorie in Vetgedrukt, heb wel wat kennis van Html, maar weet niet ik welke map ik moet zoeken.
In phpBB kan je de HTML in de templatebestanden aanpassen.

Ik ken het thema niet, maar in je browser zit een inspectie tool (meestal rechtsklikken op een element, en kiezen voor Element Inspecteren) waarmee je kan achterhalen welke CSS-styling achter een HTML-element zit. Dit kan een handig hulpmiddel zijn om te bepalen waar de stijl van je categorie zit.

De opmaak wordt tegenwoordig niet meer in HTML gedaan overigens. HTML meestal enkel als semantiek om de onderdelen te beschrijven.
De HTML van de categorienaam opzoeken, en onderin zie je de stijl die erbij hoor.
En anders moet je die zelf aanmaken.
Dat zou kunnen. Test het eens uit door de kleur bijvoorbeeld eens te veranderen.
Dan weet je het.
Jammer die veranderd de geschreven tekst in bv rood

[size=xsmall]Toevoeging op 18/06/2020 21:07:44:[/size]

ja dat snap ik, maar ik weet dus niet waar en hoe ik in die "alleen categorie" die tekst vetgedrukt kan krijgen
Ik denk nl, dat (omdat dit een gedownloade style is) ik dit niet kan aanpassen
In je graphit.css moet je dat aanpassen, bij:

ul.topiclist.li

Dus dan wordt het:

ul.topiclist.li {
	font-weight:bold;
}

En eventueel de andere stijlen erbij, als die er zijn.

Update:
Als ik zo lees lijkt het mij verstandig om een child-template te maken. Dit voorkomt dat een update van de maker je gemaakte wijzigen weer terugdraait.

Zie ook: https://www.phpbb.com/styles/create/ >> "Template Inheritance"
Maar als ik in de forum map kijk zie ik die Graphic niet apart staan, wel Prosilver, en dan weet ik nog steeds niet welke map ik moeten kiezen. In mijn Php beheer zie ik dit:

Reageren