Door
Dennis Hayden
op 02-07-2020 14:15
gewijzigd op 02-07-2020 14:16
2.677 views
Hallo allemaal !
Ik krijg SMTP mail niet aan de praat in mijn php script, ik gebruik de SMTP van Gmail alles staat aan in mijn gmail account, maar ik krijg door deze foutmelding.
Mja, maar de hoster heeft wss wel mailfunctionaliteit die out-of-the-box werkt, het enige wat je dan hoeft te doen is de juiste instellingen in je configuratie ploppen en je bent klaar.
Mogelijk is er veel meer "mis" met de configuratie van deze webserver als mail niet werkt.
Heeft deze in het verleden wel gewerkt trouwens?
Zoja, wat is er veranderd?
Wat je zou kunnen proberen: maak een apart testscript, desnoods met PHPMailer, en kijk of dit wel werkt.
ISP's staan trouwens ook niet te trappelen als iedereen zijn/haar site via hun internetabonnement aan het hosten zijn, je moet niet doen alsof dat allemaal zonder kleerscheuren verloopt.
En de hoster staat dan misschien ook niet te wachten op dit soort beginnersvragen, maar goed, hier betaal je voor (afhankelijk van je pakket, uiteraard), dus daar hoef je geen medelijden mee te hebben.
En vaak is het met één ticket of wat extra toelichting opgelost. Dus het is ook weer niet alsof de host wordt belaagd door een stortvloed aan triviale vragen die eindeloos veel tijd kosten om opgelost te worden.
Ik ben het met je eens dat enige technische knowhow handig is. Maar blijf ook eerlijk tegenover jezelf. Als je ergens echt geen kaas van hebt gegeten: verdiep je in de materie, of besteed het uit, maar kies dan wel een fatsoenlijke oplossing. Je site (rechtstreeks) hosten vanaf je eigen pjoeter, zonder enige hulpstukken, valt daar wat mij betreft niet onder.