Ik geef een listing terug en de lg en bg zijn zichtbaar, maar zijn in het veld niet ingeschreven.
Nu zou ik willen dat ze ook in het veld lg en bg opgenomen worden in de database
maw het veld invullen met hetgeen in $data["lg"] staat.
Heeft iemand een Idee hoe ik dit kan doen in het if statement.
Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar volgens mij wil je iets opslaan in een database. Echter, ik zie daar helemaal geen code voor in jouw voorbeeld.
Met een database met 200.000 records en een programma van $500, mag je aannemen dat je niet alleen weet hoe je gegevens invoert, maar ook weet hoe je die gegevens kan wijzigen.
Ik geef een listing terug en de lg en bg zijn zichtbaar, maar zijn in het veld niet ingeschreven.
Maar zoals de code op dit moment in elkaar zit, krijgen zowel $data['bg'] alsook $data['lg'] een waarde. Tenzij deze op een of andere manier elkaar volgens een op dit moment onnavolgbare logica uitsluiten? Dit komt in ieder geval niet tot uiting in bovenstaande code.
Nu zou ik willen dat ze ook in het veld lg en bg opgenomen worden in de database
maw het veld invullen met hetgeen in $data["lg"] staat.
Okay? Zie zover niet helemaal het probleem? Hebben de kolommen in de database corresponderende namen?
Heeft iemand een Idee hoe ik dit kan doen in het if statement.
Het verzamelen van de data in $data en het opbouwen+uitvoeren van de query hebben in principe niet zoveel met elkaar te maken. Deze acties zou ik dus ook niet met elkaar vermengen/combineren. Het zijn twee verschillende dingen. Beter om dit in twee verschillende stappen op te splitsen.
Hoe zit op dit moment de INSERT/UPDATE query er uit? En waar zit precies de moeilijkheid? Komt het bijvoorbeeld voor dat $data meer of minder kolommen kan bevatten en dat dus in wezen de query er elke keer anders uit ziet / andere kolommen toevoegt / bijwerkt?