Door
Guido -
op 26-08-2020 19:09
gewijzigd op 26-08-2020 19:09
4.405 views
Hallo,
Ik wil binnen mijn website een PHP-functie aanroepen, maar alleen bij de eerste pageload. Dus niet als pagina ververst wordt of opnieuw geladen wordt. De functie is voor een bezoekersteller, vandaar.
Dank voor je reactie.
Maar het is toch eigenlijk gewoon een IF statement? Dus waarom wordt de (PHP) functie dan steeds opnieuw aangeroepen wanneer ik pagina ververs? De statement zou verdere uitvoer moeten tegenhouden.
JavaScript en PHP zijn beiden verschillend, en werken beiden op verschillende lagen. Dit gaat daarom nooit werken.
PHP wordt eerst door de server uitgevoerd, en javascript als laatste door de browser. JavaScript heeft geen weet van PHP, dus is het vrij logisch dat het PHP-script altijd wordt uitgevoerd.
Heb je dan een oplossing hiervoor? De functie mijn-functie() kan in mijn geval alleen PHP zijn (er zitten bepaalde functionaliteiten van WordPress in).
Ja, en dan? De session start toch altijd eerder dan de uitvoer van mijn function? Dus wat moet ik dan doen om de function éénmalig per browser sessie uit te voeren? Ik snap em niet.
Maar dit werkt alleen zolang deze sessie bestaat? Wellicht wil @Guido ook dat bij toekomstige bezoeken aan de site dat de functie maximaal één keer wordt/is uitgevoerd?