Beste mensen,

Ik heb een script waarin de volgende code staat:

<tr>
			<td>Vaste omschrijving:</td>
			<td>
                <select class="form-control" id="omschrijvingDB" name="omschrijvingDB">
                    <option value="0">-</option>
                    <?
                    $res = $dbase->query_array("SELECT * FROM verkoop_vaste_diensten ORDER BY omschrijving ASC");
                    if($res){
						foreach($res as $w){
							?>
							<option value="<?=$w['omschrijving']?>"><?=$w['omschrijving']?></option>
							<?
						}
                    }
                    ?>
                </select>
            </td>
		  </tr>
		<tr>
          <td align="left">Omschrijving:</td>
          <td align="left">
            <input type="text" id="omschrijving" class="form-control" value="<?=$omschrijving?>" name="omschrijving" />
         </td>
        </tr>
          <tr>
		  <td width="150">Prijs:</td>
		  <td>
           	<input type="text" id="stukprijs" class="form-control" value="<?=$stukprijs?>" name="stukprijs" />
           	</td>
		  </tr>

Omschrijving haalt hij netjes uit de database en die voert hij ook in bij het vakje omschrijving maar hoe krijg ik nu automatisch ook de prijs mee? Dat lukt me namelijk niet..
Je results uit je query zijn onderdeel van je foreach() loop. Dus enkel binnen die foreach te bereiken.
Je zult dus een losse query moeten draaien voor je specifieke record.

Verder is het overdreven om * te gebruiken in een query. Benoem dan liever je velden die je gebruikt.
En hoe? :P haha..

En enige wat er in staat zijn omschrijving en stukprijs dus * maakt niet zo heel veel uit denk ik dan?
Je hebt twee verschillende dingen die je wilt ophalen: Het product (?) en de vaste diensten.

Nu haal je enkel een lijst in je foreach op met de vaste diensten.

Je moet nu enkel nog een aparte query maken waarmee je jou productgegevens van het specifieke product ophaalt, waaronder de prijs.
Ik haal zeg maar de vaste omschrijving uit de database en die zet hij dan zelf neer bij omschrijving, hetzelfde wil ik ook graag met de prijs doen zeg maar.

Dus als ik dan de vaste omschrijving aanklik dat de omschrijving en prijs dan ingevuld gaat zijn.
Oh, dynamisch bedoel je? Dat de waarde uit je select-box direct wordt overgenomen naar je HTML?
Yes, precies..

Ik klik nu vaste omschrijving aan, dan vult hij zelf de omschrijving in zeg maar, datzelfde is de bedoeling ook met prijs.
Hm ja en nee, ik heb het onderwerp meerdere malen bekeken inmiddels en dat is toch niet wat bij mij gaat werken want hij haalt zijn 2e pas op na de POST, ik moet voordat ik een POST gebruik de gegevens al hebben zoals hierboven al bezig is in de script.

Ik klik op de vaste omschrijving en omschrijving gaat ingevuld worden, de prijs staat ook in de database maar dat vult hij niet in bij prijs
Kan je het niet tegelijkertijd ophalen?
Laat eens een flowchart zien over hoe het nu werkt?

Reageren