Ik wil een button hebben die een item in een winkelmandje stopt en tegelijketijd de page reload.
Nu zit deze button in een echo, zodat hij bij elk nieuwe product word toegevoegd.
Ik had op google gezien dat er een makkelijke functie is voor het reloaden alleen ik krijg deze niet in mijn button door die echo.
Eigenlijk moet je je afvragen of je wel hele lappen HTML in een echo wilt plaatsen. Je blijft je bezig houden met escaping van de quotes, hoewel het minder is als je een single-quoted echo hebt, omdat je toch meestal " in HTML gebruikt:
<?php
echo '<div class="header">Tralala</div>';
?>
En je hebt bovendien al zo'n single-quoted echo. Dus ik zie het probleem niet, terwijl jij denkt dat er een probleem is.
En je hebt bovendien al zo'n single-quoted echo. Dus ik zie het probleem niet, terwijl jij denkt dat er een probleem is.
Naja het enige probleem is dat die getallen pas in de winkelmand komen als de page word gerefreshed, en ik d8 als ik een reload functie erin doe dat dat een goede oplossing zou zijn.
Het voorbeeld van jouw link vind ik niet geweldig.
Daar doen ze een onnodige reload. Best hinderlijk als je pagina helemaal herladen wordt en bovenaan weer verder gaat als je iets toevoegt aan het winkelmandje. Vooral als je een flinke lijst met producten hebt is het erg vervelend.
Met AJAX (zo te zien gebruiken ze dat niet) kan je gewoon de pagina open houden op de plek waar je bent, en wordt na het klikken op de [toevoegen] knop de achtergrond een request gedaan naar een PHP-script die het winkelmandje met het gekozen product vult. Als dat gelukt is, dan wordt het getalletje bij het mandje verhoogd met het aantal producten via een innerHTML() functie in Javascript (of een .html() functie in jQuery.)
Het is net wat je praktisch vindt, en wat de eisen van de opdrachtgever / het schoolproject zijn.
Als je AJAX-requests mag gebruiken, zou het misschien een mooi extra puntje zijn.
Het is een eigen project waar ik op stage mee bezig ben, misschien dat ik het uit eindelijk inlever als stageproject.
Maar dan zou ik alles qua code moet omgooien zeker?