Hallo allemaal, ik zit met de volgende vraag:
Deze regel geeft een waarschuwing in mijn code. (Warning = sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in)
Sorry maar er is geen "code tag" hoor, heb daar al meer naar gezocht hier omdat het mij zeer verbaasde dat die er niet was.
Debug staat aan (volgens mij toch) en geeft deze melding:
Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/u57968p54877/domains/jan-karina.es/public_html/wandelingen/phpmygpx/gpx.php on line 451
Die tag is er wel. Zie ook de Veelgestelde Vragen. :-)
Als de debug aanstaat moet je een array-boom zien.
?Onbekende gebruiker
22-10-2020 11:50
gewijzigd op 22-10-2020 11:51
sizeof() is een alias voor de functie count() en moet een variabele krijgen waar iets achter zit dat de Countable interface heeft geïmplementeerd. Arrays hebben dat standaard, maar het mag ook een object van eigen class zijn.
PHP klaagt dat $gpx_files niet te tellen is via de Countable interface, het is blijkbaar geen array en verwijst ook niet naar iets anders dat de Countable interface wel heeft. Je zult moeten achterhalen wat er dan wel in $gpx_files zit, bijvoorbeeld met var_dump():
<?php var_dump($gpx_files); ?>
Je moet daarna achterhalen hoe het komt dat $gpx_files niet voldoet aan het criterium van sizeof(), en besluiten hoe je dat op wilt lossen in de code die voorafgaat aan de for-lus.