Middels PHP haal ik enkele waarden uit een database ( tinyints aka booleans). Op een pagina is een aan/uit schuifschakelaar opgebouwd met CSS. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de data attribute om dit te visualiseren. Dit gaat prima voor het weergeven van de huidige status. Echter als ik de schuifschakelaar bedien en de data save krijg ik op die lokatie NULL in de database, geen 1 en geen 0. Hoe krijg ik na het bedienen vd schakelaar wel de juiste waarde in mn database? Kan dat eigenlijk wel op deze manier?

<div class="column3" style="text-align: left;">
  <div>For rent:</div>
  <label class="switch">
    <input class="switch-input" type="checkbox" id="forRent" name="forRent"
      <?php
        if($recource['forRent'] == 1){
          print 'checked value = 1';
        } else {
          print 'value = 0';
        } 
      ?> 
    />
    <span class="switch-label" data-on="On" data-off="Off"></span> 
    <span class="switch-handle"></span> 
  </label>
</div>

Het woord recource is bewust fout geschreven.
Ik dacht dat op deze manier bij het saven vd gegevens de value van 1 of 0 de database ingeschoten werd en niet NULL wat nu het geval is.
Inmiddels ben ik ge upgrade naar PHP 7.1.4 zat gewoon onder de settings toets.. Ik ben wel handig maar dll'etjes veranderen, liever niet. Ik zal versie 7.4 even opsnorren en kijken of ik die geinstalleerd krijg, zou vlgns een tutorial in 8 stappen moeten lukken en binnen 10 minuten. Here we go!
Hartelijk dank aan Ariën en Thomas voor jullie input en tips.
PHP 7.1.4 is ook end-of-life, nog wel bruikbaar, maar toch raad ik aan om je testomgeving ook up-2-date te houden.

Reageren