Door
Hugo Wachters
op 06-11-2020 14:18
gewijzigd op 06-11-2020 14:19
4.317 views
Beste
1Ik gebruik de functie Curl om e communiceren met sites.
Sommige https sites geven een response maar andere https sites geven een foutmlding zoals hieronder
Failed to connect to www[.]elevator-audio[.]co[.]uk port 443: Connection refused
Dit gebeurt wanneer ik het script uitvoer vanop mijn webhost.
Wanneer ik het uitvoer vanop mijn lokale XAMPP installatie werk het wel.
Van de andere tools heb ik spijtig geen informatie. Het zijn tools om de header status en de redirects op te vragen van een site.
> Opeens kan een blokkade erop zitten. Dus controleer dat eens.
Wat doen die andere tools dan? En draaien die op dezelfde server?
Draai je wel een recente cURL op je webhosting?
Op mijn host heb ik PHP 7.3 met libcurl 7.64.0
Het rare is dat mijn Xammp installatie is PHP 7.2.32 maar versie van libcurl is 7.67.0
Ik kan blijkbaar wel upgraden naar php 7.4 op mijn hast maar ik denk niet dat ik de libcurl apart kan upgraden.
Misschien moet ik de vraag eens stellen aan de server
[size=xsmall]Toevoeging op 06/11/2020 17:04:59:[/size]
- Ariën - op 06/11/2020 17:02:09
60 seconden is wel heel extreem. 10 seconden lijkt me vrij gangbaar.
Ja, das waar. Maar ik ben een tool aan het schrijven om sites te testen over de hele wereld en heb al gemerkt dat sommige site extreem traag reageren. Met 30 seconden kreeg ik nog verschillende sites die timeouten.
Waarom zou je deze site willen benaderen via cURL? Het ziet er uit als een portfolio site/pagina? Wat doe je uiteindelijk met de opgevraagde informatie? Ben je aan het webscrapen ofzo?
> Waarom zou je deze site willen benaderen via cURL? Het ziet er uit als een portfolio site/pagina? Wat doe je uiteindelijk met de opgevraagde informatie? Ben je aan het webscrapen ofzo?
Sorry voor de late reactie
Ik was een tool aan het schrijven voor gebruikers die problemen met hun site kunnen runnen en eventuele problemen detecteert en ook de HTML weergeeft van die site met bepaalde informatie gehighlight.
I ben dus niet aan d-het scrapen, waarom zou ik dat doen ?
> aan ARiën, ik denk dat ik het me jouw hulp werkende heb gekregen voor de meeste sites. Nog eens bedankr