>> Als je het echt niet vertrouwd kun je je netwerk monitoren om te zien of er actief data gekopieerd word, iets wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt.
Dat is (denk ik) niet het punt. Ik denk dat ze bedoelen dat als je fysiek de schijf in handen krijgt wellicht sommige organisaties de data zouden kunnen uitlezen. Jij hebt het over actief data kopiëren via netwerk. Als dat het geval was, dan zou dat natuurlijk met een normale (niet-ge-envrypte schijf) ook al kunnen. Ik denk dus dat het over het fysieke stukje gaat. Als je ge-encrypte schijf gejat wordt, kan niemand normaliter bij je data. Behalve dan misschien een paar 3-letter-organisaties.
?Onbekende gebruiker
07-12-2020 14:04
Ik denk niet dat je moet denken aan alleen de CIA of de NSA.
Er zijn er veel meer van drie letters: KGB, FSB, MIT, MvS, BfV, FBI, MI5 en MI6, BND, SVR, FRA, DIA, GRU, DRM... https://nl.wikipedia.org/wiki/Geheime_dienst
Het is dus vooral ook niet alleen 'onze' regering, of die van 'bevriende westerse landen' (al lijkt het minder te worden met Trump / Brexit) die je data graag willen kunnen controleren. Ik zou er maar van uit gaan dat ook andere landen dat graag willen en dat ook proberen.