Tussen alle computerfreaks :-) zijn hier op het forum vast wel wat mensen die een spelcomputer bezitten.
Vanwege corona en het wat saai geworden leven, zit ik te bedenken of het misschien leuk is om een spelcomputer aan te schaffen.
Nu vind ik de ouderwetse spelletjes (jaren '80 en '90) die ik heeeel vroeger speelde (thuis en op de arcadekasten op de kermis) wel leuk. Dus ik dacht ik koop zo'n goedkoop apparaatje van een paar tientjes waarbij je een heleboel oude spellen krijgt meegeleverd. Echter, na wat reviews op YouTube te hebben bekeken, lijkt me dat toch geen goed idee, omdat de schermgrootte en resolutie van dergelijke apparaten nogal te wensen overlaat.
Nu zat ik nog eens wat verder te kijken en zag ik de Nintendo Switch Lite. Dat is een handheld console. Die kun je niet op de televisie aansluiten, maar is wel een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld een PlayStation.
Heeft iemand hier toevallig een Nintendo Switch Lite in z'n bezit? En zo ja, hoe bevalt dat? Is zo'n handheld console fijn om op te spelen, of geef je toch de voorkeur aan een console die je kunt aansluiten op de televisie? Bijvoorbeeld een normale Nintendo Switch (dus niet de Lite versie), een Xbox of een PlayStation?
Een Xbox en PlayStation zijn een stuk duurder en er zijn verschillende versies. Welke console heeft de leukste spellen? Zijn er veel verschillen tussen de spelletjes op Xbox en PlayStation?
Ik ben hier niet echt in thuis, dus als iemand wat uitleg kan geven zou ik dat zeer waarderen. Alvast bedankt.
1.850 views