Ik heb een pagina waar producten op staan. Elk product heeft een knop waarmee je een editor opent in een new window, hierin kun je het product bewerken. Zodra je klaar bent met bewerken klik je op een knop die het bewerken afrond en het venster sluit.

Nou wil ik graag in het originele venster waar de producten staan, een vinkje tonen wanneer het bewerken voor dat product klaar is en het editor scherm gesloten is. Hoe kan ik dat doen?

Ik moet dus aan de hand van een actie (knop klik) in het editor scherm, zien in het 1e scherm (producten pagina) dat de bewerking is afgerond. Hoe kan dat?
Eens met Ariën.

Nog even terug naar het probleem.

"Ik heb een pagina waar producten op staan. Elk product heeft een knop waarmee je een editor opent in een new window, hierin kun je het product bewerken. Zodra je klaar bent met bewerken klik je op een knop die het bewerken afrond en het venster sluit. Nou wil ik graag in het originele venster waar de producten staan, een vinkje tonen wanneer het bewerken voor dat product klaar is en het editor scherm gesloten is."

Ik neem aan dat je zo'n vinkje puur een 'visueel hulpje' is, zodat degene die aan het bewerken is weet dat hij/zij dat product al heeft bewerkt? Wat je dan ook nog zou kunnen doen, en dat is eigenlijk een nog veel simpelere oplossing, is het vinkje inschakelen zodra iemand de editor opent. Dus in plaats van dat je achteraf een vinkje plaatst, plaats je het vinkje direct bij het openen van de editor/pop-up. Dan wordt het vinkje altijd geplaatst en hoef je geen moeilijke constructies uit te voeren. Het is maar een ideetje ... En in plaats van een vinkje zou je dan eventueel ook nog een sterretje * kunnen plaatsen. Met een vinkje geef je meestal een soort van status (goedgekeurd) aan. Met een sterretje geef je aan 'deze heb je al geopend/gezien'. Je geeft daarmee niet aan of er iets is aangepast, en daarmee los je ook het probleem op dat iemand misschien niks aanpast en het venster gewoon afsluit.
@Ozzie

Het is om te laten zien dat een bewerking/ontwerp goedgekeurd is. Elk product kan door een gebruiker worden bewerkt met bijvoorbeeld een eigen foto, of tekst. Pas nadat de bewerking is goedgekeurd wil ik dat tonen aan de hand van een vinkje. Het is dus niet de bedoeling als een gebruiker klikt op de knop naar de editor en hem vervolgens sluit zonder wat te bewerken, dat dan ook een vinkje te zien is.

@Ward nee het is een webshop.
En het idee van Ariën met een lightbox-constructie is geen optie?
Ik heb het toch maar opgelost via de ajax manier. Later kan ik altijd nog kijken naar websockets, voor nu even te moeilijk.
Meerdere tabs of browservensters is een bad practice als je met websessies wilt werken. Blijf vooral binnen hetzelfde venster, anders krijg je er alleen maar voor iets interface-achtigs een heleboel gratis extra's bij waar je niet op zit te wachten.

Reageren