Nu krijg ik van een jurist van KVK direct deze email:
Geachte meneer/mevrouw,
Zojuist ontving ik de melding van SIDN dat u de domeinnaam ****kvk****.nl heeft geregistreerd.
KVK is een publiekrechtelijke rechtspersoon die voor ondernemers een bron van informatie is en een logische plek biedt aan ondernemers om in contact te treden met de overheid. KVK biedt informatie, voorlichting en ondersteuning rondom de belangrijkste thema’s op ondernemersgebied en stimuleert hiermee de economische ontwikkeling en innovatie. De wettelijke taken van KVK zijn gericht op het registreren, informeren en adviseren van ondernemers, alsmede het beheer van het Handelsregister. KVK heeft een zeer betrouwbare reputatie waar zij decennialang hard aan heeft gewerkt en veel in heeft geïnvesteerd. Daarnaast is rechtszekerheid is een zeer belangrijke norm binnen KVK aangezien zij een wettelijke taak uitvoert en ondernemers moeten kunnen vertrouwen op de informatie die zij van KVK ontvangen.
KVK is al decennialang actief onder de handelsnamen Kamer van Koophandel en KVK en is enig rechthebbende op diverse registraties van de merken KVK en KAMER VAN KOOPHANDEL in de Benelux, waaronder registraties met nummers 0561939 en 0561940, welke registraties sinds 28 juni 1994 zijn geregistreerd in het Benelux merkenregister.
KVK ondervindt de laatste jaren veel hinder van partijen die via online diensten misbruik maken van haar bekendheid en reputatie. Ook ontvangt zij veel klachten van gebruikers over malafide websites die trachten een graantje mee te pikken van de bekendheid van KVK. Zij lijdt hierdoor schade en treedt hier veelvuldig tegen op.
In de domeinnaam die u heeft geregistreerd is het woordmerk KVK opgenomen. Ik wijs u erop dat u de domeinnaam niet mag gebruiken voor diensten die identiek zijn aan, of overeenstemmen met de diensten waarvoor KVK haar merken heeft geregistreerd, zonder toestemming van KVK. Ook mag u de domeinnaam niet gebruiken voor andersoortige diensten indien u hierbij profiteert van de bekendheid van KVK danwel op een wijze waarop u afbreuk doet aan het bekende merk KVK.
Graag verneem ik dan ook welke diensten u wilt gaan aanbieden onder de domeinnaam?
Ik verzoek u mij binnen 7 dagen te berichten conform het bovenstaande.
Mijn vraag is of ik wettelijk gezien dit domein mag overdragen. Ik lees dat het openbaren van bedijfsgegevens niet tegen de privacy wet ingaat, tenzij het over personen gaan.
Wie weet hier het fijne van??
Alvast Bedankt,
Daniël