Ik had een code nodig om een leeftijd te tonen op basis van datum op 1 van mijn WP sites. Na lang zoeken en wat aanpassingen heb ik de juiste code die dat precies doet.
Zit alleen met een paar kleine issues die ik niet voor elkaar krijg.
De eerste issue; Ik heb al van alles geprobeerd toe te voegen maar wat ik ook probeer, de maanden blijven in het Engels tonen ondanks dat WP in het Nederlands staat ingesteld en setLocale op NL staat.
Tweede issue; De shortcode moet ingevoerd worden op de Amerikaanse datum dus [age]20210502[/age] irritant als je onze manier gewend ben dus ik wil dat de shortcode [age]02052021[/age] wordt. Als ik dat nu in tik dan toont ie een hele andere datum startend met 1 januari.
Derde issue; Ik wil de front-end tekst kleur veranderen. Maar bij inspecteren heb ik niets waar ik een CSS code aan kan hangen.
Waarschijnlijk super makkelijk voor een ervaren PHP gebruiker wat ik overduidelijk niet ben :)
To format dates in other languages, you should use the setlocale() and strftime() functions instead of date().
Bedankt voor reactie, ik heb die pagina al eens gelezen en geprobeerd het toe te voegen in de code maar dat is me tot zover niet gelukt, krijg steeds errors met opslaan omdat ik eigenlijk gewoon geen idee heb waar wat precies hoort en wat er vervangen moet worden.
Wat lukt er niet aan met [php]strftime[/php] dan?
Example #1 laat al perfect zien hoe het werkt.
%A A full textual representation of the day Sunday through Saturday
[size=xsmall]Toevoeging op 02/05/2021 12:21:36:[/size]
En over je datum probleem, met deze reguliere expressie met [php]preg_match_all[/php] kan je de datum uit elkaar trekken naar losse eenheden, zodat je die zelf kan verwerken.
<?php
$date="20120912";
if (preg_match_all("^([0-9]{4})([0-1][0-9])([0-3][0-9])$^",$date,$arr))
{
echo "De datum voldoet aan de eisen!";
print_r($arr);
}else{
echo "Datum komt niet overeen met de expressie";
}
?>
Misschien missen er locales op je server?
Waar draai je op? Linux? Windows?
Hmm dat zou kunnen, ik begrijp wat je bedoeld maar weet nog niet zeker waar ik moet kijken want meeste van mijn sites zijn in het Engels maar de site draait op een ubuntu server met Plesk. Ik ga op onderzoek.
Locales update gedaan, server gereboot en nog steeds de maanden in het Engels ugh, ik zweer het, waar het bij iedereen normaal gaat gaat het bij mij weer niet zoals het hoort haha.
Ik kan natuurlijk er voor kiezen om voor 02/05/2021 te gaan maar nu irriteert het me waarom de maand niet naar Nederland gaat.