Ik lees hier over de crypto domeinnamen

https://www.b-wyse.com/wat-is-unstoppable-domains-en-hoe-krijg-je-een-eigen-crypto/

Onderaan lees ik dit:

"Ik raad je aan om je .crypto-domein eerder dan later te pakken, omdat er een duidelijke landstroom zal zijn wanneer mensen beseffen hoe belangrijk dit is en omdat steeds meer van onze vrijheid van meningsuiting wordt weggenomen"

Hier ben ik het mee eens, want door zoveel censuur van de BIG-tech en bepaalde sites die door meningen offline zijn gehaald, wil ik weten wie hier ervaring in heeft.

Ik heb geen ervaring en snap niet helemaal hoe ik mijn sitebestanden geheel decentralized kan uploaden.
Waar staan mijn bestaden dan? Over de hele wereld? IPFS heb ik over gelezen, maar ik zie niet hoe ik via welke tool de bestanden kan uploaden zoals ik dat gewend ben.
Als ik een .crypto domein claim, is het dan bereikbaar via de browser via ipfs://www.mijnnaam.crypto ?

Kan ieman mij aanwijzingen geven?

Bedankt

Daniel.
Censuur bestaat niet in Nederland

Youtube,facebook, twitter de big-techs censureert ontzettend veel, wat ook door Nederlanders gebruikt word.

En als je het niet door hebt, Nederland veranderd en de vrijheid is niet meer zoals het voor de nep pandemie was. De gehele overheid is een grote puinhoop en de democratie begint te verwijderen. Vrijheid van meningsuiting, bijv. door vredig te demonstreren gaat niet meer.

Ik weet niet waar je de afgelopen 1.5 jaren geweest bent, maar het lijkt erop dat je onder een steen geleefd hebt?

Het is zeer waardevol om meer te weten te komen over de crypto domein extensies. Dit omdat en zomaar heel snel nieuwe wetten gemaakt kunnen worden die d.m.v. de A klasse waarin deze valse covid-19 virus (valse pandemie) onterecht in geplaatst is.
Er is sprake van medische discriminatie. Langzaam is men de vrijheid aan het verliezen.

De crypto domeinen kunnen niet uit de lucht gehaald worden en dat geeft een stukje vrijheid terug. Daar ging mijn vraag ook over.
@Daniel

Je kan ook gewoon waarderen dat iemand de tijd neemt om je te beantwoorden hè.

"Klein beetje doordenken he. .... Een beetje doordenken mag wel hoor. .... Kan wel zien dat je niet goed leest."

Misschien zelf wat duidelijker communiceren. Maar goed, ik zal niet meer reageren aangezien het toch niet gewaardeerd wordt.

[size=xsmall]Toevoeging op 14/07/2021 21:48:26:[/size]

>> Ik weet niet waar je de afgelopen 1.5 geweest bent, maar het lijkt erop dat je onder een steen geleefd hebt?

Zou je eens gewoon normaal en beleefd tegen je mede-forumgenoten willen praten? Hou eens op met dat veroordelende toontje.
Daniel van Seggelen op 14/07/2021 21:45:27

Youtube,facebook, twitter de big-techs censureert
- nep pandemie
- gehele overheid is een grote puinhoop
- democratie begint te verwijderen.
- Vrijheid van meningsuiting, gaat niet meer.
- valse covid-19 virus (valse pandemie)
Zoals ik al zei, alles wat je hierboven schrijft is al ruimschoots te vinden op het web dus waar maak je je zorgen over? Het lijkt me trouwens zinvol om dit buiten de discussie hier te houden. Vergeet nou maar gewoon dat je met een .crypto domein meer kan dan met een .pietje domein, het is verkooppraat. Als je de wet overtreedt ben je op een x-moment de sjaak, zo simpel is het. Zoals Ad Fundum al zei, de Vegas gedachte :))

Als je je TLD in de blockchain opneemt, kan deze niet worden geblokkeerd/afgenomen, maar je kan zo ver ik weet geen server hosten op de blockchain en dit is nou juist het belangrijkste. Als je host in de voorwaarden heeft dat je geen glitter gifjes op je site mag gebruiken, kunnen ze je gewoon blokkeren. Dan zou je de server thuis moeten hosten, maar dan zit je nog altijd met je eigen provider. Deze kan jou alsnog blokkeren. Voorkomen kun je dit dus niet. Dan heb je een TLD zonder host :-).

> Censuur bestaat niet in Nederland
Ik neem aan dat dit een grapje is, maar deze discussie is totaal off-topic.

Je kan ook gewoon waarderen dat iemand de tijd neemt om je te beantwoorden hè

Niet zo gevoelig joh. Het punt is als je zelf opmerkingen maakt als: "Het is toch heel simpel ... als iets tegen de wet is, dan is het tegen de wet. Als het niet tegen de wet is, is het niet tegen de wet."

De wet ligt niet altijd zo simpel. Daar zijn juristen voor. Dat lijkt me logisch.
Dus met dit soort antwoorden komt niemand verder.

"Maar als dat al een serieuze overweging is, dan kun je wellicht beter een website over een ander onderwerp gaan maken"

Verder kom je zelf met een denigrerend toontje, wat aangeeft dat je het onderwerp niet serieus neemt, terwijl dit nu een zeer grote impact op iedereen heeft.

Ja dan kun je geen waardering van mij verwachten en beter niet reageren.

Als je je TLD in de blockchain opneemt, kan deze niet worden geblokkeerd/afgenomen, maar je kan zo ver ik weet geen server hosten op de blockchain en dit is nou juist het belangrijkste.

Klopt, het enige wat ik hierover kan vinden is de pinata cloud: https://pinata.cloud/
Ik heb daar wat NFT's via opensea.io geplaatst, werkt wel, om om daar hele sites op te hosten? Nog niet voldoende kennis voor.

Ik neem aan dat dit een grapje is, maar deze discussie is totaal off-topic.

Ja, zal wel een grapje zijn.
Ok, zo offtopic is deze discussie niet. Juist in deze tijd is het belangrijk om het recht op vrijheids van meningsuiting op te eisen. In ons vakgebied met een mogelijke oplossing over de crypto domeinen kan daarvoor de oplossing zijn.

>> Juist in deze tijd is het belangrijk om het recht op vrijheids van meningsuiting op te eisen.

Je hoeft niks 'op te eisen'. We hebben in dit land gewoon vrijheid van meningsuiting, mits je binnen de kaders van de wet blijft.
Michael - op 14/07/2021 14:10:06

Offtopic: @Ad; Geen idee hoe het met .crypto zit als extensie, maar het zeggen dat Bitcoin of cryto in het algemeen slecht is en dat een directeur roept dat dit moet worden verboden, slaat kant noch wal.
Als je iets wilt zeggen daarover, verdiep je er dan eerst in. Nederland gaat zeker crypto niet verbieden. Juist steeds meer landen, investeerders, banken, etc. gaan investeren in crypto en dat is niet voor niks.

Waar heb ik een waarde oordeel over bitcoin uitgesproken? Maar nu je er toch om vraagt, wil ik wel mijn mening geven.

Ik stelde alleen dat bitcoin concurreert met de Euro als piramidesysteem, en dat die concurrentie politiek onaanvaardbaar is. Dat het om een piramidesysteem gaat blijkt bijvoorbeeld uit de huizenprijzen, die in het centrum van vermeende macht veel hoger liggen dan daar buiten.
Banken en overheid zijn natuurlijk twee handen op één buik. Hogere overheden verzinnen regels, en banken houden iedereen aan het werk. Juristen controleren achteraf of wetten zijn gevolgd, maar zoals Daniel aangeeft is hun controlemacht eindig. Onze overheid heeft banken overeind gehouden met geld van iedereen, terwijl die banken vanwege hun genomen risico hadden moeten omvallen. Daar ging de idylle van marktwerking.

Maar het principe van vrije meningsuiting staat uiteraard nog hoog in het vaandel. Dit eeuwenoude verworven recht willen wij niet afstaan. Helaas laat het op dit moment veel ruimte voor de tactiek van divide et impera. Het maakt de samenleving sociaal onsamenhangend. Inderdaad helpt de asociale massamedia daar graag aan mee, van Facebook tot aan het bevoogdende toontje van het NOS-journaal. Vanuit eenzelfde direct financieel winstbejag, of via propaganda, dat maakt niet uit. Zelfs zelfcensuur wordt erbij gedaan, zoals bij het VPRO-interview met Kaag.

Overigens bestaat censuur ons land absoluut. De Rutte-doctrine is een mooi voorbeeld, met alle weggelakte kantjes waardoor de Tweede Kamer niet haar werk kon doen. Maar het is ook heel dichtbij. Probeer jij maar eens negatieve onderzoeksresultaten te publiceren over een bepaald bedrijf, terwijl datzelfde bedrijf jouw universiteit heeft gesponsord met onderzoeksfaciliteiten. Je moet er bewust van zijn en ermee leren omgaan zoals in het gezegde 'wiens brood men eet diens taal men spreekt'.

En dan kom ik op bitcoin, dat ons een ideaal voorhoudt vergelijkbaar met dat van Frederik van Eeden van honderd jaar geleden. Maar wanneer de kapper geheel over zou gaan op ontransparante bitcoins, moet uiteindelijk de Belastingdienst weer het aantal stoelen gaan controleren. Het enige voordeel dat ik van bitcoin zie voor banken, is dat banken nog minder transparant te werk kunnen gaan en waarheidsvinding achteraf minder goed haalbaar is.

Mijn mening is dat het netto weinig verschil maakt. Want alles heeft een lengte en een breedte waar we het mee moeten doen. Kies je voor bitcoin, dan ben je volgens de link niet alleen slecht bezig voor het milieu.
Ik kan me niet ik aan de indruk onttrekken dat bitcoin slechts een vehicel is voor iets anders. Aanleiding is dat het niet duidelijk is wie er precies achter de initiaitie van bitcoin zit en wat het belang is: "De eerste versie is ontwikkeld door een anonieme uitvinder". (De eerder genoemde rode vlag.) Feit is wel dat de inmiddels astronomische nummers van bitcoin een cryptografische waarde hebben. Een vergelijking met rijk geworden bedrijfjes die pikhouwelen verkochten tijdens de Amerikaanse Goldrushes is snel gemaakt.

Ik kan het best goed begrijpen dat men op zoek gaat naar tegenmacht voor de huidige problemen. De keuze voor bitcoin is al snel een keuze uit onvrede of angst voor problemen binnen ons huidige systeem, als het al geen opportunisme is dat net zo veel voorkomt in systemen rondom de Euro. Maar mijn gevoel zegt dat bitcoin niet beter wordt dan de Euro, eerder slechter. Want een voordeel van de Euro ten opzichte van bitcoin is een gezamelijk internationaal belang waardoor het na WO II een stuk vrediger is op ons continent.

Nog beter zou zijn wanneer de samenleving minder oog zou hebben voor zowel bitcoin als de Euro, waardoor er meer aandacht is voor de medemens. Gewoon meer loon voor zorgpersoneel bijvoorbeeld. Meer arbeidszekerheid in plaats van op zoek moeten naar een andere baan terwijl iemand net 2 jaar naar ieders tevredenheid heeft gewerkt. Want geld is altijd maar een middel, en geen doel op zich.

Technologisch zijn er allerlei omwegen te bewandelen, maar intermenselijke problemen laten zich daar niet mee oplossen.
@Ad.Beste Ad,

Ik heb uw bericht aandachtig gelezen over de bitcoin, danwel de censuur in Nederland. zie hier:
Ik heb u een PM verstuurd.

MVG

Daniel
** knip **

Reageren