Ik lees hier over de crypto domeinnamen

https://www.b-wyse.com/wat-is-unstoppable-domains-en-hoe-krijg-je-een-eigen-crypto/

Onderaan lees ik dit:

"Ik raad je aan om je .crypto-domein eerder dan later te pakken, omdat er een duidelijke landstroom zal zijn wanneer mensen beseffen hoe belangrijk dit is en omdat steeds meer van onze vrijheid van meningsuiting wordt weggenomen"

Hier ben ik het mee eens, want door zoveel censuur van de BIG-tech en bepaalde sites die door meningen offline zijn gehaald, wil ik weten wie hier ervaring in heeft.

Ik heb geen ervaring en snap niet helemaal hoe ik mijn sitebestanden geheel decentralized kan uploaden.
Waar staan mijn bestaden dan? Over de hele wereld? IPFS heb ik over gelezen, maar ik zie niet hoe ik via welke tool de bestanden kan uploaden zoals ik dat gewend ben.
Als ik een .crypto domein claim, is het dan bereikbaar via de browser via ipfs://www.mijnnaam.crypto ?

Kan ieman mij aanwijzingen geven?

Bedankt

Daniel.
Censuur bestaat niet in Nederland

Youtube,facebook, twitter de big-techs censureert ontzettend veel, wat ook door Nederlanders gebruikt word.

En als je het niet door hebt, Nederland veranderd en de vrijheid is niet meer zoals het voor de nep pandemie was. De gehele overheid is een grote puinhoop en de democratie begint te verwijderen. Vrijheid van meningsuiting, bijv. door vredig te demonstreren gaat niet meer.

Ik weet niet waar je de afgelopen 1.5 jaren geweest bent, maar het lijkt erop dat je onder een steen geleefd hebt?

Het is zeer waardevol om meer te weten te komen over de crypto domein extensies. Dit omdat en zomaar heel snel nieuwe wetten gemaakt kunnen worden die d.m.v. de A klasse waarin deze valse covid-19 virus (valse pandemie) onterecht in geplaatst is.
Er is sprake van medische discriminatie. Langzaam is men de vrijheid aan het verliezen.

De crypto domeinen kunnen niet uit de lucht gehaald worden en dat geeft een stukje vrijheid terug. Daar ging mijn vraag ook over.
@Daniel