Ik heb een vraag. Ik heb jarenlang de muis M500 van Logitech gebruikt.
Een aantal maanden geleden heb ik een nieuwe muis gekocht. Aangezien de voorgaande prima beviel, heb ik de opvolger hiervan aangeschaft, namelijk de Logitech M500s.
Die muis is prima, maar ... om een of andere reden heeft Logitech besloten dat de linker- en rechtermuisknop harder moeten klinken dan z'n voorganger. Als ik er nu op klik, geeft dat een vervelend 'tak' geluid (sorry, geen idee hoe ik dit moet omschrijven). Daar waar de voorganger een subtiel klikje liet horen, geeft de nieuwe muis een duidelijk hoorbare klik. Overdag nog niet zo heel erg, maar als je 's avonds aan het werk bent terwijl alles stil is, is dat getik wel degelijk storend en vervelend.
Geen idee waarom Logitech die aanpassing gemaakt heeft en of dat het bewust is gedaan ... Ze verkopen tegenwoordig ook een 'Silent' lijn, dus misschien hebben ze de kliks van alle overige muizen expres wat harder gemaakt :-)
Hoe dan ook, ik wil dus graag een nieuwe, stillere, muis kopen. Maar het aanbod is enorm.
Wie denkt even met mij mee?
Net als de meeste van jullie zit ik vele uren per dag achter mijn computer. Mijn nieuwe muis moet dus uiterst comfortabel zijn en prettig in de hand liggen.
Ik maak persoonlijk altijd gebruik van de zogenaamde 'palm grip' (zie plaatje hieronder) en dat houdt in dat ik een muis nodig heb die niet te klein is.

Zoals ik aangaf, is het verder dus ook erg belangrijk dat de muis stil is. En dan vooral de linker- en rechtermuisknop. Ik vind het niet erg als je de knoppen subtiel kunt horen (een zacht klikje), als ze maar niet een vervelend 'tak' geluid maken.
Luister bijvoorbeeld in het filmpje hieronder even naar de eerste 3 klikgeluiden. Het 1e geluid is redelijk hoorbaar tot normaal. De 2e klik is best hard (mijn nieuwe muis klikt overigens nog harder) en de 3e klik is wat 'softer' en subtieler. Ik zoek dus zoiets als die laatste 3e klik of nog zachter.
[youtube]fVblvdRT76E[/youtube]
Bij voorkeur is de muis bedraad (ik vind het vervelend om batterijen te moeten wisselen of opladen), maar als het echt niet anders kan is draadloos de overweging waard.
Samengevat:
Ik heb een nieuwe muis nodig:
- voor office/multimedia toepassingen
- ergonomisch / comfortabel in de hand
- linker- en rechtermuisknop moeten weinig lawaai maken (geen harde klikgeluiden)
- bij voorkeur bedraad
Wie heeft een goede tip?
Oh, kijk ook even dit filmpje vanaf 15 seconden. Dan laat iemand de klikgeluiden van diverse muizen horen. De muis rechts is bijna onhoorbaar. Die is dus echt superstil. Dat is dus waarnaar ik (met inachtneming van het bovenstaande) op zoek ben. De kliks van die rechtermuis in het filmpje hoor je bijna helemaal niet. Dat zou fantastisch zijn, maar als je ze wel een beetje hoort, is het niet heel erg. Als ze maar bovengemiddeld stil zijn, en een stuk stiller dan mijn huidige muis.
[youtube]95_h2dHXtaI[/youtube]
Benieuwd naar jullie tips!