Ik probeer een tekst ($_SERVER['REQUEST_URI']) te verdelen in substrings.
De tekst wordt gesplitst op []. Een array dus. Echter tussen de haken kan een andere waarde staan. Hoe haal ik deze er uit.
Mijn poging
$match='/\[\]/';
preg_match($match, $kv[0], $m);
Ik verwachte dat in $m de 3 delen zouden staan maar toch niet.
Ook /\[*\]/ lukt niet
volgens mij zit daar alles al in, inclusief de array's.
Zou de het niet om de huidige url gaan, maar in de openingspost is sprake van $_SERVER['REQUEST_URI'], dan is een stap via parse_url() nodig.
Zie in dat geval ook de voorbeelden en bijdragen van gebruikers in de manual op php.net
Of gebruik je een constructie waarbij een redirect de oorspronkelijke url weer in ?url=.... plaatst?
(maar dan heb je ook REQUEST_URI niet nodig)
[size=xsmall]Toevoeging op 27/09/2021 11:00:33:[/size]
wacht: ik zie schaak.
Was dat niet eerder een topic waarbij aangeraden werd om alle requests te laten afhandelen via /index.php of via /schaak.php ?
Maar dat gaat dan met een rewriterule met [L] (en dat is in tegenstelling tot [R] geen redirect).
Maar dan zou $_GET gewoon beschikbaar moeten zijn. (en zelfs de rest van het oorspronkelijke path, mits je inderdaad REQUEST_URI of REDIRECT_URL opvraagt).
Heb je getest of $_GET inderdaad kwijt is?
Het topic heeft veel geholpen en blijkt nu te werken (onder wamp). Maar om dan in php alles te splitsen over clubs, type toernooien, andere activiteiten, adressen en nog meer ben ik nu nog aan het prutsen :)
Ik denk dat ik er nu ongeveer uit ben. De laatste loodjes wegen altijd het zwaarst. Dus zal het nu een tijdje duren voordat ik hierop terug kom. Testen testen en nog eens testen. Vandaag nog ondervonden dat ik een tabel niet juist overgebracht heb.
Alweer aan allen welke geholpen hebben om het tot een goed einde te brengen: DANK. Dit kan niet genoeg gezegd worden. Ook ik zie dat vele topics een vraag komt met en antwoord en dan ts niet de moeite doet om beleefd te blijven of zelfs maar dank u te schrijven. Niet alleen hier maar ook op andere fora.