Hallo,

Ik help iemand die zijn wachtwoord kwijt is van een marktplaats script. Het script is gemaakt door een niet meer bestaand bedrijf (Isosoft/Mexign).

Heb beschikking over de database en vraag me af hoe ik er achter kom welke soort codering gebruikt is. En nog belangrijker, of op een bepaalde manier het wachtwoord ontcijfert kan worden.

In de database zie ik onder meer dit staan:

CREATE TABLE `admin_act` (
  `admin_id` int(9) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  `email` varchar(100) NOT NULL DEFAULT '',
  `wachtwoord` varchar(70) NOT NULL DEFAULT '',
  `emailmd` varchar(100) NOT NULL DEFAULT '',
  `wachtwoordmd` varchar(100) NOT NULL DEFAULT '',
  `typeofadmin` tinyint(3) NOT NULL DEFAULT 0,
  `lidsinds` int(14) NOT NULL DEFAULT 0,
  `laatsteinlog` int(14) NOT NULL DEFAULT 0,
  `xingelogd` int(11) NOT NULL DEFAULT 0,
  `valid` varchar(20) NOT NULL DEFAULT '',
  PRIMARY KEY (`admin_id`),
  KEY `email` (`email`)
) ENGINE=MyISAM AUTO_INCREMENT=4 DEFAULT CHARSET=utf8;

En daarna (ivm privacy domein vervangen):

INSERT INTO `admin_act` VALUES (2,'[email protected]','','11c17383115cf8************6442f0df8ffda90e3bbb6b08e4b7cce548be63','5b6c5ab2d30ad8232bfe13b0dd21e************26dbb9de44f315607c813b',1,1536940475,0,0,'1');

Guido

Hoi,

Beheer gaat via DirectAdmin en nadat ik errorlog heb geactiveerd voor betreffende domein blijft log volledig leeg. Blanco pagina.

Guido
Welk deel van beheer gaat via Directadmin bedoel je?

Waarom heeft je kennis trouwens de V8 en niet de 9? Kon hij die niet meer verkrijgen?
Hallo Raymond,

Ik benader de bestanden en PhpMyAdmin via DirectAdmin bedoel ik.

Ik heb me vergist, hij heeft versie "REVISIE: SEPTEMBER 2018 (V10)".

Ik mag het script met je delen (zonder DB natuurlijk), hoe kan ik je bereiken?

Guido
September 2018 V10? Lijkt me heel vreemd eigenlijk maar dat zie ik wel als ik in het script zit dan...

Ik stuur je een berichtje :)
Oplossing die ook verzonden is per mail:

Heb eerst een backup gemaakt van jullie database en config bestand, vervolgens heb ik de config leeg teruggezet, onze installatie bestand uitgevoerd, die gaf een nieuwe config, dus ook een nieuw database met bijbehorende codes, deze 4 codes inclusief database regels uit config heb ik weer vervangen in jullie oude, vervolgens jullie database teruggezet maar met de user van de nieuwe database en alles werkt :)
Iedereen, maar vooral Ray Mond, hartelijk bedankt!

Guido
Fijn dat het gelukt is....

Reageren