Door
Paul Weiss
op 05-01-2022 13:06
gewijzigd op 07-01-2022 22:46
5.757 views
Hallo. Ben lekker bezig met php. Ik heb een html formulier waarbij de ingevoerde waarde wordt doorgestuurd naar en php-bestand die deze weer schrijft in een extern html bestand (test.html). het werkt allemaal prima, dankzij ook hulp van dit forum. Echter ik zoek een manier hoe ik de content van test.html weer opnieuw kan inlezen en in een formulier kan importeren en deze dan kan aanpassen en dan tegelijk ook weer opnieuw kan opslaan in test.html.
Ik ben al even bezig, maat ik kan niet echt vinden hie ik dit voor elkaar kan krijgen. Hopelijk dat iemand van jullie hier kennis van heeft. bij voorbaat dank.
Onderstaand het formulier dat in een bestand staat.
Haha. je weet het wel leuk te brengen wat er allemaal zo kan gebeuren. Veiligheid natuurlijk voor alles. Maar zoals ik al aangaf, wil ik de klant voorlopig geen cms systeem leveren. Zover ben ik nog lang niet. Het cms gedeelte is puur voor eigen gebruik. Maar doordat de content dan vanuit de database wordt geladen krijg ik dus een .php bestand. Maar uitendelijk wil ik dus bij bij mijn toekomstige klant een site aanleveren die alleen maar bestaat uit .html. vandaar ook mijn vraag hoe ik de output nadat alle gegevens zijn gevuld kan omzetten naar een .html bestand. Ik wil echt alles stap voor stap doen en niet alles in 1 keer. Veiigheid bij de klant staat uiteraard voorop.
[size=xsmall]Toevoeging op 08/01/2022 10:47:01:[/size]
Wilde reageren op de reacties van afzonderlijke personen.
nou als ik een .php als uitvoerbetand heb en ik installeer deze bij een eventuele klant dan kan de data niet worden ingeladen. Ik wil namelijk geen centraal bestand of database gebruiken waaruit de waardes kunnen worden opgeroepen. het .php bestand is uiteraard wel goed te gebruiken aan mijn kant, (zodat ik teksten kan invoeren etc. de laatste wijzingen zal ik handmatig doorvoeren zoals bijv. de header etc..). Maar een php pagina in dit geval dan uiteindelijk niet aan de kant van de klant te gebruiken. vandaar dat ik dus een .html uitvoerbestand zou willen gebruiken. Enig idee hoe ik dit kan realiseren?
nou als ik een .php als uitvoerbetand heb en ik installeer deze bij een eventuele klant dan kan de data niet worden ingeladen.
Dat kan anders prima.
Maar wat bedoel je met 'inladen'?
Ik wil namelijk geen centraal bestand of database gebruiken waaruit de waardes kunnen worden opgeroepen. het .php bestand is uiteraard wel goed te gebruiken aan mijn kant, (zodat ik teksten kan invoeren etc. de laatste wijzingen zal ik handmatig doorvoeren zoals bijv. de header etc..). Maar een php pagina in dit geval dan uiteindelijk niet aan de kant van de klant te gebruiken.
Ben je bang dat klanten hun site slopen door 'enge dingen' te doen in PHP-codes?
Als ik een auto koop en niet weet hoe de motor werkt, ga ik er toch ook niet aan prutsen ;-)
vandaar dat ik dus een .html uitvoerbestand zou willen gebruiken. Enig idee hoe ik dit kan realiseren?
Met functies om output te bufferen en deze op te slaan.
Maar Ik zie echt geen enkele reden waarom je dit zou willen. Waarom zou je geen overons.php aan je klant willen aanleveren?
Ja inderdaad. je weet nooit wat ze doen toch? gebruik wel een php bestand voor versturen een formulier uiteraard. Maar verder wil ik nog niet gaan voorlopig dan. wellicht dat ik op termijn wel ervoor kies om php bestanden te gebruiken (ook in het vooruitzicht om een eventueel toekomstig cms systeem bij de klant te gebruiken).
Ik heb echter op dit moment geen idee hoe ik de output kan bufferen en vervolgens kan opslaan in een html bestand. heb je wellicht een voorbeeld/bron voor mij. Ik wil echt alles stap voor stap doen en alles mogelijkheden aan het ontdekken ook.
Als ze in PHP wat kunnen vernachelen kunnen ze dat ook in de .html doen. Niet echt een reden dus.
Geef gewoon duidelijke instructies aan de klant en je hoeft niet bang te zijn voor zulke situaties.
Je probeert nu een oplossing voor een probleem te vinden, wat in feite geen probleem is. Daarom ben ik ook niet uitgebreid ingegaan op output-buffering. Dat is niet hiervoor de oplossing.
Ik begrijp het wel, maar ik wil ook nog geen centraal bestand gebruiken waar de content in komt te staan.
wil op dit moment alleen nog .html bestanden aanleveren.Dat php komt later wel.
[size=xsmall]Toevoeging op 08/01/2022 11:38:25:[/size]
idee is natuurlijk ook om nadat je het php bestand heb uitgevoerd gewoon de broncode kan kopieeren. Dan is het ook opgelost. Maar ik zocht eingelijk naar een php oplossing om de uitvoer op te vangen en vervolgens op te slaan in een html bestand.Veel vragen zijn beantwoord en ik denk dat er ook veel misvattingen zijn opgehelderd. Ik zal wel even een apart topic starten met mijn bestanden die ik zover beb. Dan kun je en wellicht ook anderen aangeven wat er beter kan etc. Nogmaal dank voor alle input en ondersteuning.
[size=xsmall]Toevoeging op 08/01/2022 12:06:54:[/size]
Ik ben even benieuwd. je gaf trouwens aan dat bij een cms systeem het inloggen op de achtergrond gebeurd zonder dat de klant dat merkt. Dus de gebruikersnaam wachtwoord, database name etc. worden dan versleuteld opgeslagen? ben wel benieuwd hoe je dit dan voor elkaar kun krijgen. In het geval ik bij het opbouwen van een pagina per rij via een database, wil ik deze gegevens niet aan de klant geven en/of dat deze standaard in een php staan vermeldt. heeft iemand een bron waar ik dit kan vinden? bedankt.
Een .php-bestand wordt uitgevoerd door PHP op de webserver, en er komt een HTML-document uit.
Voer dit maar eens uit in test.php op een webserver die PHP ondersteunt en uitvoert:
<?php
echo "<h1>Hallo daar!</h1>";
?>
Bekijk vervolgens de HTML-source code maar, en je ziet geen enkel PHP-script.
Als je verbinding maakt met een database gebeurt dit ook in PHP, niemand van je bezoekers zal zien hoe de code in elkaar steekt en wat de inloggegevens zijn om toegang te krijgen tot je MySQL of MariaDB (etc..) database. Dit hoef je niet eens te versleutelen. Als je het maar in PHP opslaat. En bij sterke voorkeur zelfs buiten je webroot.
Als als je straks uiteindelijk aan je database begonnen bent:
En waarom zou je de databasegegevens straks niet aan een klant willen geven? Als het om een door jouw gehoste situatie gaat, dan kan ik mij dat zeker indenken. Maar als het op een klant zijn hostingpakket staat, dan heb jij er niks over te zeggen.