hallo iedereen. Ik heb onderstaande php script voor het inladen van een kleine proefdatabase. Hoe kan ik nu nadat de gehele database is ingeladen, op zoek gaan naar de waarde van een specifieke rij en alle daarbij behorende waardes van de andere variabelen in die rij wergeven. Nu gebeurd dat wel tijdens in het inladen, maar hoe kan ik dit doen nadat alles is ingeladen? Ik heb het al geprobeerd met een if statement, maar dat lukt niet!
[size=xsmall]Toevoeging op 09/01/2022 13:23:02:[/size]
Ik heb het even geprobeerd, maar lukt mij niet. ik heb het de onderstaande script gebruikt. Maar de waarde van h2 wordt niet weergegeven. Zal zeker iets fouts doen of iets vergeten toe te voegen.
$selection = "SELECT id, h2, subtekst FROM test WHERE id=2";
$result = $conn->query($selection);
is 1 of andere database php variale. wanneer de database wordt geladen staat dit in het begin. ik had dit even uit het script van eerder in dit topic weggelaten.
fetch_assoc() zorgt ervoor dat het resultaat uit de database omgezet wordt naar een array.
Een while() lus met fetch_assoc() is in deze situatie enkel nodig als je één of meerdere resultaten verwacht. Een fetch_assoc() zonder while() levert enkel het eerste gevonden item uit de database op.
ja klopt. was eigenlijk ook geen spellingssfout maar verkeerde geformuleerde script die niet werkte.
Ik gebruik bbedit.
[size=xsmall]Toevoeging op 10/01/2022 12:22:55:[/size]
Het lukt allemaal al aardig. Ik wil echter where h2='2'. vervangen door een eerder gedefineerde variable. dus stel ik heb $zoekh2 = "bla bla"; hoe kan ik de 2 dan vervangen voor die variabele. heb al geprobeerd where h2=$zoekh2. maar dat werkt niet. Iemand een idee? bedankt voor de input.
$selection = "SELECT id, h2, subtekst FROM test WHERE h2='2'";