Door
Paul Weiss
op 11-01-2022 13:50
gewijzigd op 11-01-2022 14:00
3.970 views
hallo iedereen. Ik heb onderstaande php met een formulier. Deze werkt prima, dankzij hulp van enkelen van jullie. Maar zit met 2 dingen waar ik niet aan uit kom!
1. Wanneer de ingevoerde tekst bijv. is: tekst tekst tekst (dus met meerdere spaties of returns erin werkt het script niet meer. wel wordt leegruimte in het begin en einde weggelaten, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat er slechts 1 lege ruimte is tussen elk woord en/of returns eruit worden gefilterd?
2. Ik wil de tekst uit het bestand ook in het begin via preg_match toekennen aan een variabel, zodat deze in het formulier wordt getoond. echter ik kom er niet aan uit hoe de synthax moet zijn van de preg-match functie. heb al van alles geprobeerd, maar het lukt mij niet. Bedoeling is dat de tekst net als bij de preg_replace achter id="check1". eruit wordt gehaald.
[code]
<?php
$myfile= "test.html"; // or .php
$string = file_get_contents($myfile);
In mijn voorbeeld krijg ik dat niet. Ik denk dat die witruimte ergens in het script wordt toegevoegd?
Wat zegt de print_r()?
Met trim() kan je die wissen.
[size=xsmall]Toevoeging op 11/01/2022 17:46:04:[/size]
kan zo te zien geen bestand bijvoegen
[size=xsmall]Toevoeging op 11/01/2022 17:47:39:[/size]
bij de uitvoer als echo ... is er geen lege ruimte voor de tekst. in het formulier wel.
mhhh. vreeemd.
[size=xsmall]Toevoeging op 11/01/2022 17:50:07:[/size]
zat toch iets niet goed met de form. heb het invulveld van het formulier nu kleiner gemaakt. en is nu opgelost. heel gek. bedankt voor alle info en hulp. Heb veel aan jullie allemaal
tip:
haal ook de spatie voor <¿php nog weg. (die regel van Adoptive hierboven dus)
Daar komt er een spatie voor de tekst.
Waarschijnlijk haal je die later weer weg met trim(), maar lijkt me beter om de oorzaak te onderdrukken, ipv het gevolg steeds te moeten oplossen met trim() (al is die trim sowieso wel verstandig om er in te houden).