Hallo. Ik ben bezig met een testproject en ik wil graag in een php bestand de volgorde van hoe deze is opgebouwd herschrijven. Onderstaande 2 php bestanden. In het eerste bestand vind je de originele opbouw. In voorbeeld 2 hoe de volgorde zou moeten worden.

Op dit moment heb ik dit probleem wel opgelost, maar op een andere manier dan zou moeten. Via de rename functie hernoem ik de directory rows/row2 in rows/row3 en rows/row3 in rows/row2. Deze rename functie staat in een apart php bestand dat wordt opgeroepen via een submit button. Zo heb ik een submit button voor wisselen van regel 3 met 4 of 4 met 5 etc.....

Ik heb ook de array functie bekeken. Kan ik met deze functie het bestand ook herschrijven? Of is er een totaal andere manier?

Voorbeeld1:

<?php

INCLUDE 'rows/row0/basic.html';

INCLUDE 'rows/row1/row1-import.php';

INCLUDE 'rows/row2/row2-import.php';

INCLUDE 'rows/row3/row3-import.php';

INCLUDE 'rows/rowclose/rowclose.html';

?>/code]

Hieronder voorbeeld 2 hoe de volgorde zou moeten worden:

[code]<?php

INCLUDE 'rows/row0/basic.html';

INCLUDE 'rows/row1/row1-import.php';

INCLUDE 'rows/row2/row2-import.php';

INCLUDE 'rows/rowclose/rowclose.html';

?>
/code]
jazeker. Kan ik dan bijvoorbeeld in het voorbeeld van INCLUDE 'rows/row2/row2-import.php';
i.p.v. rows/row2/row2-import.php een variabele gebruiken?. dat zou dan worden:
include $filePath; en in $filepath staat dan het pad vermeldt.

[size=xsmall]Toevoeging op 20/01/2022 13:27:40:[/size]

Hoi ozzie. nogmaals dank voor je input. geen sorry nodig. Ben daar ook al mee gestart hoor.

[size=xsmall]Toevoeging op 20/01/2022 13:29:26:[/size]

Maar het project hier in dit topic was ik al eerder mee bezig. Ik leer inmiddels wel steeds meer bij.
Ja, via een while een query met ORDER en een volgorde-veld in de database.
hoi arien. ja bedankt voor je input. wordt zeer gewaardeerd.

[size=xsmall]Toevoeging op 20/01/2022 22:17:16:[/size]

heb besloten geen topics meer te plaatsen ivm sommige reacties die ik hier krijg. Wens iedereen veel succes en nog bedankt voor alle informatie die ik heb gekregen. ga er verder mee aan de slag.
Zonde! Iedereen is welkom op de site en het forum.
Ik heb je ook even een PM gestuurd.

We hopen dat je nog terugkeert.
Paul Weiss op 20/01/2022 13:33:41

heb besloten geen topics meer te plaatsen ivm sommige reacties die ik hier krijg. Wens iedereen veel succes en nog bedankt voor alle informatie die ik heb gekregen. ga er verder mee aan de slag.

Je mag hier altijd topics plaatsen hoor. Reacties zijn altijd goed bedoeld met de intentie je in de juiste richting te sturen. Ik weet niet of je doelt op mijn reacties, maar mocht dat zo zijn weet dan in ieder geval dat je gewoon van harte welkom bent om je vragen te stellen. Ik merk dat je erg enthousiast bent en dat kan een valkuil zijn. Ik spreek uit ervaring en ik durf te stellen dat dat ook voor vele andere forumleden geldt. Juist daarom is het handig als je advies krijgt waar je je voordeel mee kunt doen. Dus nogmaals, je bent van harte welkom als je een vraag wilt stellen.

Reageren