Oké, maar waarom kun je dat niet opnieuw genereren dan? Want wat doe je als iemand niet als eerste de homepage bezoekt, maar rechtstreeks naar anderepagina.html gaat? Dan is die tekst dus niet gegenereerd.
Dat maakt natuurlijk wel uit als die pagina bepaalde data verwacht en die data niet voorhanden blijkt te zijn.
Maar het zou wat handiger zijn als je concreet kunt aangeven om wat voor soort informatie het gaat. Misschien zijn er andere mogelijkheden voor wat je wilt, maar dan is het wel handig als je iets meer info kunt geven dan dat het gaat om een opsomming.
Het probleem lijkt me in ieder geval duidelijk. Je maakt een array aan. Je laadt vervolgens aan andere pagina in. Dan is je array dus verdwenen. Maar goed, je wil klaarblijkelijk niet vertellen om wat voor soort informatie het gaat ... afhankelijk daarvan kan ik je geen goed advies geven. Je zou kunnen kijken naar opslaan in een database, gebruik van cookies, opslaan in tekstbestand of xml-bestand, local storage, sessions of doorgeven via get of post parameters. Genoeg keuzes.
En hoe lang wil je het bewaren? Je kan bijvoorbeeld kiezen voor LocalStorage (behoud van data bij sluiten browser) of SessionStorage (verwijder data bij sluiten tab in browser).
Als ik het goed begrijp, moet je hem eerst opslaan en dan kan je een array wel hergebruiken. En met session & local storage, cookies sla je hem alleen op in de browser bij degene die de webpagina bezoekt.
Maar je kan hem ook opslaan in een database bestand/ of .json of .txt op de server?
En dan zou je de array wel door iedereen kunnen laten hergebruiken, klopt dat?
We hebben je de nodige aanwijzingen gegeven, maar als jij niet meer informatie wenst prijs te geven dan kunnen we je ook geen zinvol advies geven. We hebben helaas geen glazen bol.