Beste mensen,

Hoe kan ik onderstaande code in een versleutelde onleesbare taal omzetten zodat alles toch nog werkt?

<?php
session_start();
?>
<?php
// variabelen initialiseren:
$username = "naam";
$password = "paswoord";
$host="localhost";
$dbnaam="databasenaam";

$db=mysql_connect($host, $username, $password) or die (mysql_error());
mysql_select_db($dbnaam, $db) or die (mysql_error());

$query="SELECT id, naam, adres, activiteit FROM activiteiten WHERE id='" . $_GET["id"] ."'";
$result = mysql_query($query) or die ("FOUT: " . mysql_error());
?>
Ja, dat zeg ik net toch? maar het zou fijn zijn als je even duidelijk concreet vertelt wat de situatie nu precies is. Je hebt het over gasten, maar die hebben niks met je code te maken. Benoem ze anders even met de juiste titels.

Wees graag zo specifiek mogelijk.
Met gasten bedoel ik anderen die kunnen inloggen. Wat hierbij belangrijk is is dat ze het script niet kunnen lezen, en dat ze vooral niet kunnen achterhalen via welke databasegegevens dit gerund wordt.
Gasten op een site bedoel je? Die kunnen nooit bij de PHP-code komen. Alles wat ze zien is HTML-output en andere statische dingen zoals JavaScript, CSS en afbeeldingen, en geen effectieve werkende code die dat genereert.

Dus je zorgen over obfuscaten zijn onnodig. Zorg wel dat de server zijn patches en updates krijgt en veilig is tegen aanvallen.
Ze kunnen inloggen in de webruimte, en kunnen daarmee alles zien.
Zorg ervoor dat je goede rechten uitdeelt, en laat ze een NDA tekenen.
Mocht je merken dat iets uitgelekt is, dan sta je sterk tijdens een juridische zaak.

Denoods kan je de belangrijke code encrypten met Zend of IonCube. Maar doe dat liever niet met je database credentials. Externe partijen werken maar lekker in een testdatabase.
Laat maar. Ik geef het op.
Ik heb adviezen gegeven, maar als je er niks mee wilt doen, dan ligt het bij jou:

- Rechten instellen
- NDA contract
- IonCube of Zend
- Gebruik een test-database met dummy gegevens.

Tja...
Heb het intussen gevonden:

<?php
$username=base64_decode("abcdef");
$password=base64_decode("abcdef");
$host=base64_decode("abcdef");
$dbnaam=base64_decode("abcdef");
?>

Dit werkt en geeft geen conflicten :-)
Ook dat is een lachertje...
Dat is zo te encoden met base64_encode. Heb je dus niks aan!

Gebruik gewoon een testdatabase, testomgeving, en encrypt je gevoelige scripts met IonCube of Zend.

Hoe moeilijk wil je het zelf maken terwijl de ingrediënten voor je neus liggen?

https://www.ioncube.com/
https://www.zend.com/downloads/zend-guard
G P

Er wordt niet voor niets meerdere malen gevraagd wat je wil bereiken.

Ik ga de vraag ook even stellen:

WAT (welke gegevens) wil je VOOR WIE onzichtbaar maken.

Dus 1) wat en 2) voor wie?

Reageren