Nu wil ik een subdomein maken, en hierop een apart laravel project beginnen.
Het nieuwe project op de subdomein moet volledig onafhankelijk kunnen draaien en niet conflicten met het bestaande project.
Dus eigenlijk alsof het twee verschillende websites zijn.
Mijn control panel is DirectAdmin.
In de huidige situatie, toen ik Laravel voor het eerst installeerde, heeft Laravel ook allerlei standaard dingen veranderd.
Als je Laravel-project bijvoorbeeld MijnProject heet, dan maakt Laravel bij installatie een map MijnProject in /domains/voorbeeld.nl/
Verder maakt hij een symbolic link van
/domains/voorbeeld.nl/public_html
naar
/domains/voorbeeld.nl/MijnProject/public.

Voor het opzetten van mijn onafhankelijke tweede Laravel project begrijp ik dat ik eerst eens een subdomein moet aanmaken. Dat kan makkelijk in DirectAdmin.
Stel dat mijn subdomein app heet (dus dat wordt app.voorbeeld.nl)
Wat ik nu zie: als ik die subdomein aanmaak in DirectAdmin, dan wordt de map voor die subdomein geplaatst in:
/domains/voorbeeld.nl/MijnProject/public/
Dus ik krijg:
/domains/voorbeeld.nl/MijnProject/public/app
- Als ik de url app.voorbeeld.nl intik, kom ik op mijn subdomein en zie ik inderdaad de placeholder pagina die DirectAdmin daar net heeft gemaakt.
- Als ik de url voorbeeld.nl/app intik, kom ik óók op de "subdomein", maar dat is niet de bedoeling.
Ik denk dat DirectAdmin de app map (mijn subdomein map) op de verkeerde locatie zet, en ik denk dat dat komt door de symbolic link.
Ik begrijp eigenlijk helemaal niets van de doorsne mappenstructuur van een webhosting en kan wel wat hulp gebruiken.
Het uiteindelijke doel is:
Een extra Laravel project hosten op een subdomein, waarbij dit geen conflicten geeft met alles wat er al was.
Als iets niet duidelijk is of meer uitleg nodig heeft dan hoor ik het graag!