Hallo en ja daar ben ik weer.

Ik wil een UPDATE doen richting de Dbase, echter krijgt hij alle info goed binnen, maar hij update de DBase niet.
Ik krijg alles wat ik wil, maar ergens heb ik iets over het hoofd gezien misschien?

Dit is de code

<?php
include('./dbase.php');
session_start();

$title = $_POST['title'];
$story = $_POST['story'];
$ID = $_POST['ID'];

echo "<br>".$title."<br>";
echo nl2br($story)."<br>";
echo $writer."<br>";
echo $ID;

$sql ='UPDATE News SET Title="'.$title.'", Story="'.$story.'" WHERE ID="'.$ID.'"';

header('Location: ../index.php?menu=news');
?>
Ik raad je aan om een goede tutorial te zoeken, en goed door te nemen wat er gebeurt.

Voor queries en databaseafhandelingen kan je hier mooie uitleg vinden:
https://github.com/arienclaij/sql-boilerplate/tree/master/mysqli
Deze zal ik de komende tijd even verder updaten.

Verder krijg ik ook sterk de indruk dat je echt van de hak-op-de-tak spring bij het maken van PHPscript. Dan loop je weer vast in basis-kennis, en een dag later loop je vast bij iets waar je wat gevorderder voor moet zijn.

Mijn advies: Zet alles waar je mee bezig bent even in de koelkast, en werk alles netjes stap voor stap af vanaf hoofdstuk 1. Steeds meer leer je PHP dan beter kennen, en elke stap die je maakt daar heb je ook profijt van bij de opvolgende hoofdstukken.

Anders loop je kans dat je veel belangrijke theorie gaat missen, en eventueel cruciale fouten gaat maken waar je laten spijt van zal hebben, zoals veiligheidslekken, of slordige code die je jezelf aanleert. Iets dat je absoluut NIET wilt.
Je bedoelt Read The Fine Manual? ;-)

Reageren