PHP moet geparsd worden, dat gebeurd standaard alleen voor .php bestanden.
Wat je kan doen is de addhandler aanpassen, maar dan worden vooral extra bestanden door php afgehandeld, want trager word/cpu intensiever gok ik.
AddHandler application/x-httpd-php
Makkelijker is om je .html te renamen naar .php en klaar :).
?
Onbekende gebruiker
16-10-2005 18:38
Dus jij wil een php script gebruiken in een .html bestand.
Dan zijn er 2 mogelijkheden:
- je past de server config zo aan dat hij ook php ondersteund in .html bestanden
- Je gebruik javascript in je html bestand en roept zo het php bestand aan.
vb:
<script src="http://www.jewebsiteadres.nl/hetbestand.php"></script>
Je dient dan wel in je php bestand de javascript code's te gebruiken zoals document.write
dus: document.write="<? echo"$tellerresultaat" ?>"
Als je wil weten hoe het verder moet met je javascript kan je op google zoeken naar: "javascript document.write"
Wanneer ik jou was dan zou ik (zoals hier eerder genoemd) de pagina hernoemen met php extensie.
Het mooie van PHP is dat dit un combinatie kan met html.
Hoe je dit doet effies googlen of hier op de site zoeken met de zoekfunctie aan de linkerkant.
Er staat nu nog geen php in mijn html bestanden domweg omdat ik het ene niet met het andere kon kombineren....Ik heb vanavond al meer geleerd dan al die weken ervoor.:-)) Wat ik bedoelde was..Kan ik misschien niet beter mij alleen op het php gebeuren concentreren en alle pagina's in php proberen te maken ? Omdat php gewon veel meer mogelijkheden bied naar mijn mening.. Helemaal van html afstappen kan denk k toch niet. Zou ook niet verstandig zijn denk ik.
Ik weet wel dat ik morgen (maandag) naar de winkel ga om een boek op te zoeken over php voor beginners..Is misschien wel handig.. Welk boek zou dan voor mij als newbie nuttig zijn ? kan iemand mij dat zeggen ?
Er staan genoeg boeken hier op phphulp.nl, maar je ziet html en php volgens mij als 2 keuzes, maar je combineert ze. Met php geef je html terug, en dat word dan aan de bezoeker getoond, en niet de php.