Ik heb een backoffice programma in php met mysql geschreven. Dit programma heeft de afgelopen 7 jaar zonder enige problemen gedraaid op een webserver. Deze webserver is onlangs geüpdatet. Op dit moment werken 2 zwaardere scripts niet meer. Het gekke is dat ik lokaal WAMP heb draaien met de zelfde PHP versie en Mysql versie.
Lokaal werkt het zonder problemen en op de webserver hebben die 2 scripts problemen en krijgen die niet de data binnen die ze moeten krijgen uit Mysql.
Heeft iemand hier al eens zo een probleem gehad en wat zou hier een mogelijke oplossing kunnen zijn?
Het volgende is al aangepast alleen heeft geen resultaat opgeleverd.
max_execution_time van 30 naar 300 gezet
max_input_vars van 1000 naar 5000 gezet
max_input_time van 60 naar 300 gezet
De memory limit stond op 128M en die heb ik nu op 512 M gezet.
Maar dat betekent dus wel dat de naam die je ophaalt bij zo'n adres een bepaalde mate van random gaat zijn.
Als het niet uitmaakt dat er op het ene scherm AH staat en op het volgende Albert Heijn, dan kun je dit toepassen.
Want je laat het nu aan je database welke naam hij ophaalt.
Natuurlijk is het ideaalste als je je data normaliseert en 1 naam-postcode-straatnaam combinatie hebt in een tabel en daar dan het ID gebruikt om naar te verwijzen.
Ik zie namelijk een potentieel probleem als je op de postcode matcht.
Zelf doe ik iets met onder andere bouwmarkten en ik weet dat het vaker zo is dat de "praxis" en de "gamma" of "karwei" vlak naast elkaar zitten op een meubelboulevard en dan dezelfde postcode kunnen hebben.
[size=xsmall]Toevoeging op 20/06/2022 22:26:53:[/size]
korte zoektocht levert op dat MAX() ook op niet numerieke waarden werkt:
SELECT
MIN(ritten.naam) AS naam,
andere,
kolommen
FROM ..
GROUP BY
andere,
kolommen
zou daarmee de alfabetisch eerste naam opleveren
En dit kun je ook doen met de andere namen in je query.
Als je de rest van de gewone kolommen maar in de group-by gooit.
De drie-eenheid postcode + huisnummer + huisnummertoevoeging geeft in Nederland altijd een unieke index en een uniek adres. PostNL noemt dat zelfs de KlantIndex (KIX). Je zou dus kunnen groeperen op die drie kolommen samen.
Na verloop van tijd krijg je op een adres altijd een andere naam, omdat mensen en bedrijven verhuizen. En ter ziele gaan. Als namen per adres variëren, is het daarom logischer om uit te gaan van de laatst toegevoegde data.
Klopt wat Ward zegt: met de nodige fusies in supermarktland ijn de C1000's overgegaan op (hier in de buurt) COOP, maar dat wordt binnenkort weer Plus. Toch is het verder dezelde eigenaar en personeel.
Dus dan sla je het beste bij een adres de naam samen met een datum op.
Alleen uitgaan van postcode+huisnummer om de naam te zoeken, kan ook weer een issue geven als zowel "Albert Heijn" als "postnl-agentschap" op dat adres gevestigd zijn.