Ik loop tegen het volgende probleem aan. Ik heb een website draaien op mijn Synology NAS. Werkt allemaal prima. Deze website wordt gesynchroniseerd met de site op mijn MacBook. Ze zijn dus identiek. Ook de database lokaal en op de NAS zijn identiek.
Het geval wil nu dat als ik inlog op de site op mijn NAS de procedure goed verloopt maar lokaal wil dir niet lukken. Als ik in het inlogscript op de plaats net voordat ik redirect naar de homepage controleer ben ik ook lokaal goed ingelogd. Zodra ik op de homepage aankom is de sessievariabele $_SESSION['user'] weg.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb beschreven. Iemand een idee waar ik de oorzaak zou moeten zoeken. Overigens heeft het in het verleden wel goed gewerkt. Kan het een instelling in php.ini zijn?
Ik denk dat de oorzaak is dat bij elke die wordt pagina die wordt geopend een nieuwe sessie wordt aangemaakt.
Ik heb twee scripts gemaakt en de sessies opgeslagen in een database tabel.
De sessie worden wel op geslagen in de tmp van MAMP.
Ik neem aan dat de 1e aangemaakte sessie toch actief moet blijven. Zo ja waar zou dan de fout kunnen zitten?
Ik denk dat ik achter de oorzaak ben. Ik heb een kopie van de hele site overgezet naar mijn Oude MacPro. Hij draait daar als een trein. Ook de sessies werken goed.
Het probleem is waarschijnlijk een bug op het systeem op mijn macbook pro M1. Daarop is MAMP geinstalleerd, en wel de versie voor de M1. Ook daarop is Php.ini 7.4.21 geinstalleerd evenals mijn MacPro.
Een andere oorzaak zou ik nu niet meer kunnen bedenken.