Goedemiddag allen,

We hebben een systeem met collega's waarbij de administratoren een gebruiker kunnen uitloggen, dit werkt ook prima, enkel werkt het uitloggen pas nadat een collega dan weer op een link klikt..

Hoe kunnen we dit doormiddel van (polling?) of iets het zo maken dat wanneer een administrator klikt op uitloggen dat de gebruiker per direct doorgestuurd gaat worden richting login pagina?

Op dit moment halen we de online status van gebruiker op, wanneer deze op nee staat gaat gebruiker naar login pagina, dit is echter alleen wanneer gebruiker klikt naar iets anders, we zouden dit dus graag willen dat op moment wij klikken op uitloggen dat gebruiker ook echt een tel later bijvoorbeeld weg is?

Alvast bedankt!
De JSON is als volgt:

{
  "live": false,
  "info": "Online!"
}

Deze is eenvoudig op te bouwen met PHP:

<?php
$status = [];
$status['live'] = false;
$status['info'] = "Online!";
echo json_encode($status);
?>

Nu is de data nog hardcoded waar je niks aan hebt. Maar je moet de vaste teksten dus vervangen met wat je uit de database ophaalt.

SELECT status FROM loginsessions WHERE username = .......

Ray Mond op 02/09/2022 15:01:25

Goedemiddag allen,

We hebben een systeem met collega's waarbij de administratoren een gebruiker kunnen uitloggen, dit werkt ook prima, enkel werkt het uitloggen pas nadat een collega dan weer op een link klikt..

Hoe kunnen we dit doormiddel van (polling?) of iets het zo maken dat wanneer een administrator klikt op uitloggen dat de gebruiker per direct doorgestuurd gaat worden richting login pagina?

Op dit moment halen we de online status van gebruiker op, wanneer deze op nee staat gaat gebruiker naar login pagina, dit is echter alleen wanneer gebruiker klikt naar iets anders, we zouden dit dus graag willen dat op moment wij klikken op uitloggen dat gebruiker ook echt een tel later bijvoorbeeld weg is?

Alvast bedankt!

Ik lees 2 dingen die ik als tegenstrijdig lees.

enkel werkt het uitloggen pas nadat een collega dan weer op een link klikt..

dat wanneer een administrator klikt op uitloggen dat de gebruiker per direct doorgestuurd gaat worden richting login pagina?

Ik hanteer al jarenlang een heel klein simpel stukje php code die bovenaan de login pagina staat. Op elke andere pagina heb ik dan een stukje code staan of er is ingelogd en welke rechten die persoon heeft.
Als de gebruiker op de knop uitloggen klikt, dan verwijs ik die dus weer naar de loginpagina waarmee deze dus ook gelijk uitlogt. Dit alles werkt enkel onder een Session().

Is dit wat je bedoeld?

Reageren