We hebben een systeem met collega's waarbij de administratoren een gebruiker kunnen uitloggen, dit werkt ook prima, enkel werkt het uitloggen pas nadat een collega dan weer op een link klikt..
Hoe kunnen we dit doormiddel van (polling?) of iets het zo maken dat wanneer een administrator klikt op uitloggen dat de gebruiker per direct doorgestuurd gaat worden richting login pagina?
Op dit moment halen we de online status van gebruiker op, wanneer deze op nee staat gaat gebruiker naar login pagina, dit is echter alleen wanneer gebruiker klikt naar iets anders, we zouden dit dus graag willen dat op moment wij klikken op uitloggen dat gebruiker ook echt een tel later bijvoorbeeld weg is?
Ik dacht dat jouw "ja" en "nee" puur als voorbeeld dienden. Bij programmeren gebruiken we normaliter de Engelse taal en voor ja/nee situaties gebruiken we een BOOLEAN true of false.
In een databas-omgeving gebruiken we dan als equivalent een TINYINT met waarde 0 (staat voor false) of 1 (staat voor true).
[size=xsmall]Toevoeging op 02/09/2022 16:28:09:[/size]
Ray Mond op 02/09/2022 16:27:06
Maar wat ik begrijp is dat pas na elke klik?
Nee niet na een klik. Die code loopt continu en checkt elke x seconden de database.
Nou het werkt hier natuurlijk met json zo te zien, hoe ga ik daar dan mijn deel in verwerken? Of is het nu een kwestie van dit om zien te bouwen naar PHP toe?