Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen ik heb een request systeem gemaakt alleen nu wil ik dat als iets al is aangevraagd dat die dan in 60 minuten nite meer aangevraagd kan worden.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt
- Ariën - op 15/09/2022 12:00:32

Het ging overigens niet om het ophalen, maar om te kijken of er wel (geblokte items) of geen records zijn.

"... nu wil ik dat als iets al is aangevraagd dat die dan in 60 minuten nite meer aangevraagd kan worden."

Ik vermoed dat hij uitsluitend de items wil tonen die niet geblokkeerd zijn, en die dus nog geselecteerd kunnen worden.

Ik kan in zijn reactie niet echt opmerken dat hij iets wilt tonen uit de database.

Het enig wat ik Marcel zie doen is dit:
<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="0;URL=../geblokt/gebruiker-geblokt.html">

Maar dat is niet meer dan het doorsturen naar een andere pagina. Iets wat je niet via een loop hoeft te doen.
Het komt meer over als een denkfoutje.
Ik denk een beetje onduidelijk ik zal het uitleggen (tevens die blok hoort er niet bij. Hij gaat doorsturen naar een andere pagina.

Wat ik dus wil is.

Een luisteraar vraag een verzoek aan met een artiest als die artiest is aangevraagd mag hij het komende uur niet meer worden aangevraagd. Tevens wil ik dat de dj zelf de tijd kan invullen hoe lang het moet duren dat het weer mag dus kan ook 2 uur zijn Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
Die loop heb je echt niet nodig. Volgens Ivo moet je de query aanpassen naar.

SELECT iets, dit, dat
FROM tabel 
WHERE tijd < NOW() - INTERVAL 1 HOUR

Kijk hier eerst eens naar door droog te testen in phpMyAdmin of waar je jouw database maar mee beheert.
SELECT * FROM verzoeken WHERE artiest='$artiest' And tijd >= NOW() - INTERVAL 1 HOUR

deze werkt in phpmyadmin

Maar nu wil ik als die uur nog niet om is dat de pagina word doorgelinkt
Kijk eens naar je resultaat. Je ziet dus alles wat niet ouder is dan een uur.
Aan de hand daarvan kan je dus bepalen met mysqli_num_rows() dan als het aantal groter is dan 0, dat het om een item gaat die al aangevraagd is.

En waarom zou je willen doorsturen, en niet gewoon netjes een foutmelding geven op dezelfde pagina?
Vooral vanwege de F5'ers die anders op de errorpagina blijven hangen.
Bedankt het werkt ik heb nu dit:

select * from verzoeken WHERE artiest='$artiest' and tijd >= NOW() - INTERVAL 1 HOUR

nu wil ik alleen nog dat hij het uur ophaalt uit een andere database genaamd aantal, dat lukt nog niet echt
Hoezo een andere database?
Ik denk dan eerder na dat je dit beter in PHP kan afhandelen met strtotime() in plaats van deze query.

Reageren