An associative array which may have any of the keys expires, path, domain, secure, httponly and samesite. If any other key is present an error of level E_WARNING is generated. The values have the same meaning as described for the parameters with the same name.
Ofwel, de waarde van 'expires' moet hetzelfde zijn als die van de parameter $expires van de setcookie() -functie. Dan gaat de handleiding verder:
expires_or_options
The time the cookie expires. This is a Unix timestamp so is in number of seconds since the epoch.
En dat doe je niet. Je geeft een string met een datum in plaats van een UNIX-timestamp.
Laat nu net deze unix timestamp de reden zijn dat ik overstap naar arrayopties. :)
Ik kreeg de melding dat MET UNIXstamp en ZONDER array het formaat niet juist was.
A 'set-cookie' has an invalid 'expires' date format. The recommended format is: Sun, 08 Jun 2036 22:00:00 GMT
Set-Cookie: msg13=1; expires=Sun, 08-Jun-2036 22:00:00 GMT; Max-Age=431964084; path=/schaak; HttpOnly; SameSite=Lax
Bedankt. Alle meldingen weg en cookies met datum.
?Onbekende gebruiker
03-10-2022 22:56
gewijzigd op 03-10-2022 23:01
Het zou toch echt een UNIX-timestamp moeten zijn volgens de documentatie (maar de documentatie zit er vaker naast):
"You may notice the expires_or_options parameter takes on a Unix timestamp, as opposed to the date format Wdy, DD-Mon-YYYY HH:MM:SS GMT, this is because PHP does this conversion internally."
Dus PHP zou iets voor je doen, maar in de waarschuwing krijg je een verkeerde suggestie? Waar heb ik dat vaker gezien met PHP...
Tenzij alles nu transparant werkt zoals verwacht, zou ik gewoon (een) eigen functie(s) gebruiken, dan weet je tenminste eindelijk een keer waar je aan toe bent. Zoiets eenvoudigs als het schrijven van een cookie HTTP header, dat zou PHP toch simpel moeten kunnen maken?
Zoals ik schreef. Alle meldingen weg en cookies met datum.
Mijn enige opmerkingen zijn nu van firefox die geen translate ondersteunt :(. Gewoon melding uitgeschakeld daar kan ik toch niets tegen doen. :) en externe plugins. Vandaar mijn andere vraag/topic.
Ik probeer om altijd zoveel mogelijk de meldingen in Edge/Chrome weg te werken waar mogelijk en een controle te doen van w3.org voor de html en css
Ik ben ook bezig met headers en dmarc setting 100% in orde te krijgen.
Je hebt altijd nog de HTTP Accept Language header: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTTP/Headers/Accept-Language
Dan kan een webserver altijd zelf nog besluiten of die vertaalde content levert.
Daar heb je zelf ook weer meer controle op. Kan je besluiten om alle Friezen te weren, of juist alle niet-Friezen, in voorbereiding op de Frexit =]
Met andere woorden: het object of de array die je in een cookie wilt bewaren, json_encoden tot een string en die in het cookie zetten. Bij het uitlezen gebruik je dan json_decode.