Als ik een echo doe van mijn tabel hoe kan ik aan het einde van de regels afsluiten met een punt. Ik wil nl een overzicht maken bijv. appel, peer, kers, druif.

<?php 

$sql = "SELECT * FROM vruchten";
$result = $conn->query($sql);

if ($result->num_rows > 0) {
  // output data of each row
  while($row = $result->fetch_assoc()) {
    echo $row['fruit'];
    echo ', ';
  }
} else {
  echo "geen resultaat";
}
?>
Waarom is het niet wenselijk om ieder element dat je een bepaalde look wilt geven een class te geven?
Voor performance in de browser maakt het niet uit, het vraagt slechts een beetje meer bandbreedte wanneer je zonder JavaScript / WebAssembly front end werkt.
Als ik opmaak wil delen met andere tags maak ik vaak gebruik van meerdere classes per tag met in de naamgeving waar de opmaak voor is bedoeld.

Het is wel zo dat ik aan het begin van de CSS bepaalde elementen 'reset', zoals met een de elementen html, body, div, etc. die krijgt standaard 0 marge. Ook alle headers krijgen dezelfde opmaak voor positionering. Maar zodra ik iets opgeef in CSS dat afwijkt van een zo minimalistisch en leeg mogelijke CSS, is het al belangrijk om classes te gebruiken. Dat voorkomt dat CSS overgenomen wordt op tags waar je dat niet wilt.

Maar zo zijn er wel meer (off-topic) inzichten die ik na langere tijd tegenkwam. Zo wil je in CSS eigenlijk nooit met ID's '#' werken. Als je dan een style wilt hergebruiken gaat dat mis, omdat ID's vanwege de functie maar 1x voor zouden moeten komen in HTML.

Dan is het nu tijd om het topic terug te geven aan de vragensteller. Er zijn meerdere opties om waarden aan elkaar te plakken in een string. Het kan in elke laag van de applicatie; in de database met een concatenatiefunctie voor strings zoals GROUP_CONCAT of STRING_AGG, in PHP met een lus of implode(), in de browser met JavaScript of CSS. Wat het handigst is hangt af van de context van het samenvoegen.
>> Waarom is het niet wenselijk om ieder element dat je een bepaalde look wilt geven een class te geven?

Omdat het onhandig is om iedere h1 h2 h3 of p een class te geven en in veel (of bijna alle) gevallen ook totaal onnodig. Daarbij kun je ook denken aan situaties waarin jij of de klant iets in een cms-editor moet invoeren. Dan is het hartstikke onhandig als je bij ieder element een class moet toevoegen.

>> Zo wil je in CSS eigenlijk nooit met ID's '#' werken.

Daar kan ik me iets bij voorstellen. Een id komt maar 1 keer op een pagina voor. Soms ontkom je er niet aan omdat een bepaald framework of plugin er gebruik van maakt. Of je hebt zelf iets gemaakt wat maar 1 keer op de pagina voorkomt, maar dan moet je inderdaad heel zeker zijn dat het niet vaker voorkomt. Anders is inderdaad een class op z'n plaats.

[size=xsmall]Toevoeging op 14/01/2023 22:48:13:[/size]

@Kees Mulder: is jouw vraag inmiddels voldoende beantwoord?
All things in their being are good for something.
https://www.disney.com

Reageren