Hallo,

Ik zit met een probleem ik zou in een tabel een query willen loslaten , die de p_id (4)(Aalst) update van P_id(10)in de E_id

De tabel bevat meerdere records met een ander id natuurlijk.

Dit is hoe het nu is :

id P_id d_id E_id
9844 2 Zwembadlaan 2
9844 4 Aalst
9844 10 2

En het zou dit moeten worden :

id P_id d_id E_id
9844 2 Zwembadlaan 2
9844 4 Aalst
9844 10 2 Aalst

Kan iemand helpen AUB

Dank bij voorbaat
Hoe ziet je query er nu uit?
Ik heb momenteel nog geen.
Ik zou deze query enkel eens gebruiken op het veld E_id op te vullen met de value(d_id)vanP_id(10)
Het enige wat ik in je voorbeeld van je records zie, is het ontbreken van de woonplaats Aalst in record 9844.
Die kan je dan gewoon toevoegen? of zie ik dat verkeerd?

Misschien moet je wat meer context geven over je opzet, en een sample van je datastructuur en wat dummy data erbij.
Aalst zou op de plaats E_id moeten komen waar P_id gelijk is aan 10
Laat je structuur eens zien in een dump, samen wat wat dummydata. Dan wordt het wat duidelijker.
hoe kan ik hier een dump doen ???

** privacy-knip en tevens overbodig veel data**
Gewoon vanuit phpMyAdmin of welke cliënt je maar gebruikt een structuur dump maken met een kleine verzameling dummy-data. (denk aan de privacy)
Aan hele output van ruim honderden adressen hebben we niks, en daar willen we niks mee.
Alvast bedankt, maar als ik een dump(knip) maak kan ik deze hier niet ingeven omdat het een tekening is
Met [img][/img] weet ik geen raad .
Je moet ook geen image gebruiken. Ik vraag je om een structuur dump, en een dummy-data (+/- 10 items is voldoende) dump. Die kan je met je databaseprogramma zo genereren. Infeite is het een query die gewoon een CREATE TABLE en een INSERT uitvoert.
Alvast bedankt maar we verstaan elkaar niet

4 velden in DB met verschillende gelijke id's

id P_id d_id E_id
9844 2 Zwembadlaan 2
9844 4 Aalst
9844 10 2

Wat wil ik juist.

De d_id value van p_id=4 moet op de E_id van P-id=10 komen
DUS
9844 2 Zwembadlaan 2
9844 4 Aalst
9844 10 2 Aalst