Ik wil in een gpx file gaan lezen vanaf een bepaalde plaats(vb waar telkens <wpt begint) , daar maak ik dan een file van fread($fopen, 3800); met deze grootte, daarna moet er terug gezocht worden naar <wpt om terug een file van 3800 van te maken.
Ziet iemand dit zitten om hier een klein voorbeeld van te geven ?
Als je wil kan ik altijd de gpx aan iemand laten geworden.(blijkbaar kan ik hier geen file doorsturen)
Omndat er namespaces in de XML wordt gebruikt, dekt de term SimpleXML niet helemaal de lading. Het wordt iets ingewikkelder om de gegevens te verwerken. Maar als je eenmaal door hebt wat je moet doen, is het nog wel te overzien.
Omdat het <wpt>-element tot de default namespace behoort, is dat nog eenvoudig te verwerken in een foreach-loop.
Voor de elementen die tot de groundspeak-namespace horen (dus groundspeak:container en dergelijke) moet je eerst de namespace registreren om erbij te kunnen. Ik registreer in deze code ook de gsak-namespace. Omdat ik hier geen gsak:-elementen uitlees, is die regel eigenlijk niet nodig.
Vervolgens vraag ik via $wpt->children() alle child-tags in de groundspeak-namespace op. Eigenlijk hangt er maar één child-element onder wpt, en dat is groundspeak:cache. Daaronder hangen vervolgens alle andere elementen.
Ik hoop dat je hiermee weer wat verder kunt komen.
Jij bent de man met de oplossing, en dit met weinig woorden.
Ik weet niet hoe ik u moet bedanken, maar dit is het stukje dat ik echt nodig had.
Blijkbaar had je mij heel goed begrepen en hebben we maar een paar keer naar elkaar geschreven.
Ik heb dit getest en het werkt perfect.
Nogmaals mijn grote dank.
Berta, goed dat je Willem bedankt. En Willem top gedaan!
Berta, ook al heeft Ariën niet direct een werkende oplossing verstrekt, zou je hem ook best even mogen bedanken. Hij heeft je op het juiste spoor gezet met SimpleXml en is al 3 dagen bezig om je te helpen. Dat Willem uiteindelijk een werkende oplossing aandraagt is top, maar volgens mij doen we het op dit forum "met z'n allen" en zie ik bij jou iets te weinig waardering daarvoor terug.