ID: User_ID: Objects_1: Objects_2: Objects_3: etc... en ik heb bv 50 objects.
Dus dan krijg je een zeer lange MySql DBase. Juist wat ik niet wil
Daarom vroeg ik me af hoe Serialize / Unserialize toe te kunnen passen.
Daarom moet je NOOIT in de breedtte horizontaal werken. Als je velden gaat nummeren, ben je verkeerd bezig.
Met een lange database die verticaal is, is niks mis. Ik heb zelfs tabellen met 30 miljoen records. En dat gaat prima.
Met (un)serialize ben je ook al fout bezig.
Dus verdiep je in databasenormalisatie.
Ik zit te denken aan meerdere tabellen: Een objecten tabel, een koppeltabel met de ID's van gebruikers en Objecten, en de Gebruikerstabel.
Volgens mij snap je het niet of lees je het bericht niet goed.
Het gaat erom dat per gebruiker verschillende objects hebben.
Gaat niet om 1 gebruiker, maar om meerdere.
Dan zou ik iedere keer een nieuwe dbase per gebruiker moeten aanmaken, is ook niet te doen.
Etc.... En stel ik heb dan 50 gebruikers? Dan wordt het toch een zooi op een gegeven moment.
Waarom niet de Objects per gebruiker niet in 1 veld, zodat ik meerdere records op kan slaan?
Als ik met het voorbeeld verder ga, dat op eens ook een gebruiker 2 komt, dan weet je waarom ik het bedoel.
Een gebruiker kan bv meerdere objects hebben, stel dat er 1 is die alle 50 pakt, dan snap je wat ik bedoel.
Daarom dat ik vroeg of het niet beter is om de objects per gebruiker in 1 field op te slaan?
En hoe wil je straks weten hoeveel objecten je in totaal uitgedeeld hebt? Als je meerdere items in velden gaat proppen, dan wordt het inderdaad onoverzichtelijk.
Zoals ik al zei heb je drie tabellen nodig met deze velden:
Ik denk dat je wel snapt hoe je de tabellen objecten en gebruiker in kan vullen. :-)
En bij de tabel gebruikers_objecten vul je steeds per record het ID van de gebruiker in, en het ID van het object.
En zie hier: Een genormaliseerde en overzichtelijke tabel met onbeperkt aantal objecten die je per gebruiker kan opslaan.
Oh ja, maak je geen zorgen dat je straks misschien 100 records hebt, want daar zijn database voor gemaakt. Ook al heb je er 50 miljoen, dan is dit geen enkel probleem.
Okay, maar het formulier met alle objecten, worden gekozen via checkboxen.
Een gebruiker krijgt een keuze formulier met alle objecten en die kan hij aanvinken welke hij/zij wilt.
dan slaat het formulier de records op.
Dus dan moet ik kijken hoe ik dan dat oplos.
Gebruik je blokhaken in de checkbox?
Zoals objecten[] in je name-argument? Dan heb je in $_POST['objecten'] een array zitten die je met foreach(){} kan doorlopen, en met een INSERT-query kan opslaan.