Als ik mijn contactformulier invul en verstuur wordt ik doorgestuurd naar een bedankpagina.
Echter, als ik op de terug knop in mijn browser druk komt het ingevulde formulier weer te voorschijn. Dat wil ik niet.
Dus heb ik onderstaande snippet gevonden en toegevoegd. Dit zorgt ervoor dat de vorige pagina herladen wordt als ik op de terug knop druk. Waardoor formulier dus leeg getoond wordt.
if (window.performance.getEntriesByType('navigation')[0].type === "back_forward") {location.reload();}
Ik heb weinig verstand van JS, mijn vraag is of dit correct is en geen deprecated onderdelen bevat?
Ik las dat "navigation" deprecated is, maar ik weet niet of dit over het element uit mijn code gaat: https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/Performance
Kan zo snel niets officieels vinden. WP heeft nog nooit PHP-sessies gebruikt, enkel een client side cookie voor als je ingelogd bent.
Maar dat het zeker ontmoedigd wordt blijkt uit de foutmelding die in het dashboard vd site getoond wordt, zoek maar eens op "wp site health php session". Dus ik probeer dan ook iets te vinden dat hieraan voldoet.
Ik zie nergens een claim dat PHP Sessions niet in Wordpress plugins horen.
Je hebt gelijk, is wel toegestaan.
Maar als meerdere WordPress plugins native sessies gebruiken kan dit bij verkeerd gecodeerde plugins onderlinge conflicten veroorzaken. Daarom wordt op fora gewaarschuwd hiervoor en wordt gewezen op alternatieven binnen WordPress zelf, zoals Transients.