Omdat de huidige partij waar ik mijn domeinnamen registreer het nodig vond om recentelijk de prijzen voor 1 jaar nl-domeinnaam omhoog te gooien naar € 18,99 ben ik met spoed op zoek naar een andere partij om mijn domeinnamen te registreren.
Kan iemand mij vertellen waar ik voor een betaalbare prijs een .nl-domeinnaam kan registreren?
Ik moet zelf de DNS kunnen instellen en ook subdomeinen kunnen aanmaken.
Ik heb even geGoogled en kwam onder andere mijn.host tegen. Iemand daar toevallig ervaring mee?
Andere opties zijn meer dan welkom. Ik hoor het graag. Belangrijk is de prijs (rond de € 5 per jaar voor een .nl-domein) en het volledig zelf kunnen instellen van de DNS.
Ik werk met one.com. Heeft ook gebreken maar voor mij lukt het nog. :)
ook nog contact gehad met easyhost.be
[size=xsmall]Toevoeging op 02/10/2023 13:09:35:[/size]
Subdomain is eigenlijk gewoon een rootmap in de server bij vele providers
?Onbekende gebruiker
02-10-2023 15:09
Ik wil niet flauw doen, maar de ene aanbieder is de andere niet.
Wat je neem ik aan wel wilt is dat alles goed geregeld is. Dus volledige IPv6 ondersteuning, goede uptime, goede service, DNSSEC is ook een must, handige GUI voor de instellingen.
Dan snap ik wel dat niet iedere aanbieder het voor 5 euro per jaar kan doen.
Bedenk dat het uit de lengte, óf uit of de breedte komt.
En pas als je die zaken hebt meegewogen en het dan nog te duur vindt, dan stap je pas over.
Ik werk met one.com. Heeft ook gebreken maar voor mij lukt het nog. :)
ook nog contact gehad met easyhost.be
[size=xsmall]Toevoeging op 02/10/2023 13:09:35:[/size]
Subdomain is eigenlijk gewoon een rootmap in de server bij vele providers
One.com is ook niet echt goedkoop met € 14,51 per jaar.
Ad Fundum op 02/10/2023 15:09:01
Ik wil niet flauw doen, maar de ene aanbieder is de andere niet.
Wat je neem ik aan wel wilt is dat alles goed geregeld is. Dus volledige IPv6 ondersteuning, goede uptime, goede service, DNSSEC is ook een must, handige GUI voor de instellingen.
Dan snap ik wel dat niet iedere aanbieder het voor 5 euro per jaar kan doen.
Bedenk dat het uit de lengte, óf uit of de breedte komt.
En pas als je die zaken hebt meegewogen en het dan nog te duur vindt, dan stap je pas over.
Ik heb altijd onder de € 5 betaald, dus het is zeker mogelijk. Ik vind € 18,99 nogal fors eerlijk gezegd.
Maar ik ben dus op zoek naar suggesties/ervaringen. Ik hoor het graag.
aanbieder V is inderdaad van onder 5 euro in korte tijd naar een euro of 18 gegaan.
Ik verhuis nu het meeste terug naar Transip.
Bij Strato kun je nog gebruik maken van "eerste jaar voor 1 euro", maar hanteert lastige opzegtermijnen, en werkt ook niet erg real-time in geval van verhuizingen. Waar je doorgaan instantly de verhuiscode krijgt, moet je daar op z'n minst uren op wachten.
Cloudflare is in korte tijd een geliefde registrar geworden onder developers, omdat ze tegen wholesale kostprijs leveren, zonder markup of inflated renewal fee:
maar ik heb mijn eigen nameservers ingesteld dus dan heb je die beperking niet
Ah oké. Jij zit dus bij STRATO dan? Maar eerder gaf je aan dat je die niet heel fijn vond?
Ward van der Put op 02/10/2023 21:01:16
Cloudflare is in korte tijd een geliefde registrar geworden onder developers, omdat ze tegen wholesale kostprijs leveren, zonder markup of inflated renewal fee:
Ik heb er als test een paar bij Strato geplaatst (afkomstig van V).
<voornaam kind>.nl. Vooral voor mail gebruikt. Geen hosting en naar een eigen mailserver.
Enige positieve punt aan Strato is wat mij betreft de prijs.