Hallo allemaal,

Ik heb een php bestand met daar in een gegenereerde lijst. Het bevat veen x aantal regels vanuit een database tabel(1).
Iedere regel bevat een form. En op dat form heb ik een hidden id. Die gebruik ik om een record te kunnen selecteren.
Maar op ieder form heb ik ook een drop-down veld/lijst. Deze is gegenereerd uit een andere database tabel(2). De id daarvan wil ik opslaan in tabel(1).

Hiervoor wil ik een MySQLi commando gebruiken met het SQL statement UPDATE.

Maar mijn vraag is nu, hoe kan ik query direct starten als ik mijn keuze heb gemaakt in de dropdown. Ik wil dan eigenlijk geen ander knopje hoeven in te drukken.

ALvast vriendelijk bedankt.

Frits van Leeuwen
Je zegt het allemaal zo makkelijk. Ik voel me echt een beginner. En dat terwijl ik dacht wel redelijk wat te kunnen. Maar misschien ben ik er telang uit en is het een kwestie van er weer in komen.
Misschien is het even een idee om dit topic even vanaf begin af aan door te lezen? Want het is geen rocketscience meer, gezien we het nodige al uitgelegd hebben. We kunnen ook in herhaling vallen, maar dat lijkt mij weer zo zonde. ;-)

En anders is het even een idee om dit even in de ijskast te zetten, en te kijken hoe de basis van PHP en SQL werkt. Ik heb een idee dat je teveel hooi op je vork neemt.

Reageren