Hallo,

Ik heb een website waarbij gebruikers inloggen. Nu heb ik een formulier gemaakt waar met een dropdown de gebruikers geselecteerd kunnen worden die in de database zijn opgeslagen. Echter in de database zitten ook gebruikers die ik niet in de lijst wil tonen in het formulier. Bv. de admin gebruiker. Hoe kan ik deze middels php code deze gebruiker niet tonen?

Bedankt.
Marco
Met OR of WHERE IN
En sorteren kan met ORDER

Maar waarom zou je dit op ID's willen doen?
Stel dat je iemand heel snel de rechten wilt ontnemen. Hoe doe je dat zonder in je code te graven? Een handige webinterface waarbij je een gebruiker kan aanklikken, en 'admin' kan aanvinken lijkt mij doeltreffender. Dus is het niet zinvoller op die richting op te kijken? De meningen in dit topic zijn al vrij duidelijk... ;-)
Bedankt!

Ik heb een website gebouwd in joomla waarbij ik gebruik maak van RSform voor een formulier. Hierin moet de code komen te staan om voor een gebruiker rechten aan te kunnen vragen. Het is een veld waar alleen de weergave van een gebruikersnaam komt te staan, behalve de admin gebruikers (3 accounts beheerd door één persoon).
Dan raad ik aan om te kijken of je daar ondersteuning kan vinden voor gebruikersrechten.
Ok :-)

Be my guest:

SELECT *
FROM tabelnaam
WHERE id NOT IN(67,123,456)
ORDER BY column_name ASC

Vul zelf de juiste id's in bij het tweede en derde getal.
Ik ken Joomla niet zo maar heb je met RSforms niet al de mogelijkheid om in het controlpanel de rechten toe te kennen?

Reageren