Bij een conversie van poging van latin1_swedish_ci naar utf8_general_ci, ben ik er achter gekomen dat er in een kolom "vreemde" tekens stonden.

Die heb ik er(bijna allemaal uit) door middel van :
UPDATE newsitems SET NewsItem_Intro = REPLACE(NewsItem_Intro, 'ä' 'Ä');

Maar één ding lukt me niet in de tabel zit de "code": \\xEBl

Een :
SELECT * FROM `newsitems` WHERE `NewsItem_Intro` REGEXP '\\xEBl' 

geeft aan dat het om 222 records gaat.

Als ik via het CMS/MyphpAdmin/ of in een CSV export kijk zie ik, behalve de tekst die er hoort te staan, niks vreemds in het record staan.

Hoe kan ik de \\xEBl eruit krijgen of desnoods eerst (ter controle) vervangen door bijvoorbeeld: @#$
phpMyAdmin gaat redelijk, zo heel af en toe moet ik het gebruiken omdat ik de MantisBT database niet omgezet krijg van MySQL naar PostgreSQL, en handmatig duizenden tickets overzetten ga ik echt niet doen.

HeidiSQL is een makkelijke lichtgewicht en tool die je ook als portable kan installeren.
De enige drie minpunten die ik kan verzinnen is dat het telkens wil updaten, alleen op Windows draait, en dat de ondersteuning voor PostgreSQL features minder is dan bij pgAdmin.
Een aantal jaren geleden zat ik ook op Windows / MySQL en toen was HeidiSQL ook mijn favoriete tool.
Het is me gelukt. dank voor de hulp en tips
- Ariën - op 14/07/2024 22:32:36

Maar tegenwoordig gebruik ik voornamelijk HeidiSQL, en als ik op de server onderhoud moet plegen, dan doe ik dat met mysql op de server.

Voor Mac gebruikers: ik heb goeie ervaringen met Sequel Ace. Gratis te downloaden via de App Store.

Reageren