Ik vraag mij af hoe ik het onderstaande stukje php als pure tekst kan plakken binnenin een bestaand element in html via javascript. ik heb momenteel een cms systeem waarbij ik vanuit een pagina een import wil hebben naar een extern bestand. handmatig in de code aanpassen wil ik niet doen. Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel. Ik heb al geprobeerd om het stuk php in een localstorage variable op te slaan, maar dat kreeg ik qua syntax niet voor elkaar. Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? het chat gpt zelfs al geprobeerd, maar kwam er niet aan uit.
stel ik heb dus onderstaande stukje html. daarin moet dus de php komen.

<p id="test">hier zou het stuk php moeten komen</p>

onderstaande moet in bovenstaande stukje html element als het ware geplakt worden

<?php
INCLUDE '../../headers/online/index.html';
?>
bedankt voor je input. php zou ook kunnen uiteraard. gebruik dit script alleen voor het inlezen van de shortcodes. aangezien ik alle bronformulieren met het specifieke id al in php inlees zou ik natuurlijk ook het uitlezen van de shortcodes in php kunnen doen.

[size=xsmall]Toevoeging op 16/03/2025 13:21:11:[/size]

ben er even ingedoken. maar heb geen idee hoe ik dit in php zou moeten doen. het doel is om de shortcode te vervangen voor een stukje html (formulier). php is serverside zoals je aangeeft dan werkt dat toch niet met php in mijn situatie? stel ik heb deze php pagina. hoe zou dit in php er dan uit moeten zien? waarom is dit niet goed voor seo. het is maar een formulier. verder niets bijzonders qua content. valt wel mee denk ik zo.

<div style="display:none>
<p id="content_test1">
tekst die in de plaats moet komen van shortcode
</p>
</div>

<p>
[content id="content_test1"]
</p>
Ik weet niet of je probleem nog actueel is. Maar als je je content bijvoorbeeld uit een xml-document komt (ik weet uit je eerdere conversatie dat je geen database gebruikt), dan zou dit kunnen helpen:

<?php
function getContentFromXML($id) {
    $xml = simplexml_load_file('content.xml');
    foreach ($xml->content as $content) {
        if ((string) $content['id'] === $id) {
            return (string) $content;
        }
    }
    return '[content not found]'; // Fallback als de ID niet bestaat
}

function replaceShortcodes($text) {
    return preg_replace_callback('/\[content id="([^"]+)"\]/', function ($matches) {
        return getContentFromXML($matches[1]);
    }, $text);
}

// Voorbeeld
$text = '[content id="content_test1"] en [content id="content_test2"]';
$processedText = replaceShortcodes($text);
echo $processedText;
?>

Reageren