Hallo, ik heb een vraagje,

Ik ben nog steeds bezig met het bouwen van een site voor een vereniging, en ik heb een txt bestandje met data, waar ik in een phptje de eerstvolgende datum uit kan halen, en vervolgens een soort van "nog 5 nagjes slapen"countertje van op mijn site zet.

Hoe kan ik dit het beste doen?

groet bas
je kan met php ook gewoon de datum aanroepen.
<?

$jaar = date(Y);

?>
voor enke het jaar of

<?

$datum = date("d-m-Y");

?>

voor de excate datium van vandaag
Hoi Bas,

die "eerstvolgende datum" in je tekstbestandje, hoe ziet die er precies uit?
datum lijstje voorbeeld:

05-02-2005
10-02-2005
15-02-2005
.....

zon lijstje.

thijs, ik zal je scriptje even bekijken

alvast bedankt.

bas
bedankt voor je scriptje thijs. het is inderdaad een countdown scriptje, maar daar staat een vaste datum in. Kan ik hier ook een datum van uit een text filetje halen? dit is namelijk wel wenselijk, omdat ik dan op de server in het gebouw gewoon een snelkoppeling naar dat text bestand kan zetten, en dan kan de voorzitter het zelf veranderen. dan heb ik er geen extra werk van.

groet bas
het scriptje werkt alleen niet......

Notice: Undefined variable: countdown_event in C:\Inetpub\wwwroot\a\index.php on line 29

Notice: Undefined variable: board_config in C:\Inetpub\wwwroot\a\index.php on line 29
Nog 50 dagen (01-01-1970)

helup
thijs, wil je even reageren. jij weet het meeste van dit scriptje denk ik...

dat wil niet zeggen dat anderen niet mogen reageren...
Bas schreef op 24.10.2005 17:19
het scriptje werkt alleen niet......

Notice: Undefined variable: countdown_event in C:\Inetpub\wwwroot\a\index.php on line 29

Notice: Undefined variable: board_config in C:\Inetpub\wwwroot\a\index.php on line 29
Nog 50 dagen (01-01-1970)

helup

Deze meldingen geven aan dat deze variabelen niet bekend zijn. Mogelijk moet je $countdown_event hernoemen naar $event. Maar de board_config kan ik niet plaatsen.
Lol kijk hem vvaak posten achter elkaar :P
Ik zal eens even kijke naar het script, je hebt dus je data zo staan?
05-02-2005
10-02-2005
15-02-2005

En verder heb je er niks in ? Waar gaat het precies over wat is er dan ?

Reageren