Is het mogelijk om je ID te resetten zeg maar dat hij weer bij 0 begint of te veranderen dat hij bij een bepaalde waarde weer begint? zonder de datebase leeg te maken
Tuurlijk kan je in mysql de waarde van de auto_increment veld veranderen, maar het mag dan niet waarde bevatten die al bestaat.(Dan moet het volgens mij ook de primary key zijn)
Ja ok dat snap ik maar hoe kan ik dat veranderen ? :x
Want ik heb de laatste paar gegevens uit de database gegooit en nu gaat ij verder met dat ID en dat is niet de bdoeling, vandaar dat ik het ff terug wil zetten maar hoe
Van het ID blijf je gewoon af, daar hoor je niet aan te zitten, je database regelt dit voor je!
Wat maakt het nou uit of er gaten in de volgorde zitten? Het ID is een kenteken voor 1 record, gegenereerd door je database, laat die lekker zijn werk doen :)
het is niet nodig om het te verwijderen
als je straks een grote community heb dan ga je ook niet je hele database opnieuw inrichten als je een persoon uit je database heb verwijderd toch?
?Onbekende gebruiker
28-10-2005 14:38
dat is het punt niet. begin:
id's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
ALs je dan id 1 - 1000 hebt, en je verwijderd nummer 2. moeten nummer 3 tot 1000, allemaal 1tje omlaag, en dan kan je daarna telkens een SELECT query doen om te kijken wat de hoogste id is, en dan het id van het item wat je wilt toevoegen +1 doen, aan de hand van de verkregen data.
Niet al te makkelijk dus. Je kan beter gewoon van je id's afblijven, zoals remco zegt :)
Van het ID blijf je gewoon af, daar hoor je niet aan te zitten, je database regelt dit voor je!
Wat maakt het nou uit of er gaten in de volgorde zitten? Het ID is een kenteken voor 1 record, gegenereerd door je database, laat die lekker zijn werk doen :)
Nou toevallig is dat wel van belang anders zou ik het oko nie vragen :)
Erik schreef op 28.10.2005 14:33
volgens mij kan het niet
als hij telt altijd 1 2 3 4 5 6 7 8
stel dat je nummer 4 verwijderd
zal ik hij verder gaan met 9 en niet 4 opnieuw vullen
en weet niet waarom niet (laatst nog wel ergens gelezen)
succes verder
Nee kijk zo bedoel ik niet. Ik had bijv 1 t/m 10
Dan verwijder ik 8,9,10 en dan gaat hij weer verder met 11 ipv 8.. Daarom wil ik het even terug zetten naar 8
SanThe schreef op 28.10.2005 14:45
[quote=Remco van Arkelen schreef op 28.10.2005 14:32]Van het ID blijf je gewoon af, daar hoor je niet aan te zitten, je database regelt dit voor je!
Maar als je het echt wilt. In phpMyAdmin kan je de teller weer terugzetten. Maar dat zal je waarschijnlijk een hoop ellende geven.[/quote]
Waar kan je dat doen? Ik heb nog niks kunen vinden :S