Q-BB is een opensource bulletin board geschreven in PHP en SQL backend.
Het forum wordt ondersteund door een database class, template parser en language packs.
Verder draait het op een krachtige BBcode class die de berichten van BB omzet naar HTML door gebruik van BBcodes.
Het forum is ontwikkeld door 4 jongeren waarvan 1 uit België.
Het forum kan beheerd worden vanuit een administratie paneel. Het forum is makkelijk in gebruik en in enkele seconden geinstalleerd op je server.
Meer informatie en mogelijkheden tot downloaden vind je op: http://www.q-bb.nl
die 2 dingen die je noemt kloppen, daar zijn we nog niet aan toe gekomen.
die converters komen, maar dat moet nog even wachten:P
?
Onbekende gebruiker
11-11-2005 21:03
Mooi forum. Alleen is het qua mogelijkheden niet heel veel bijzonders als je het vergelijkt met phpbb of invision board.
Het is wel veel overzichterlijker. Vooral hoe die topics weergegeven worden.
Ook gaaf dat het opensource is. Heb je het al geregistreerd bij sourceforge.net?
Als je een beetje reclame gaat maken zou dit forum wel heel populair kunnen worden. Toch...?
"Mooi forum. Alleen is het qua mogelijkheden niet heel veel bijzonders als je het vergelijkt met phpbb of invision board. "
wij hebben niet onszelf vergeleken met phpBB bijv. maar wij zijn ook net begonnen he;) phpBB stikt van de fouten (kijk maar in hun bug pages, 19 paginas).
?
Onbekende gebruiker
12-11-2005 13:42
PhpBB2 is een k*tforum, net zoals vbulletin.
Ik blijf bij IPB omdat ipb super uitgebreid is,
en ipb heeft ook één index pagina,
waaruit alle andere worden uitgeroepen.
Plus dat IPB, dan heb ik het over 1.3.1 ook gratis en goed is.
PhpBB2 is een k*tforum, net zoals vbulletin.
Ik blijf bij IPB omdat ipb super uitgebreid is,
en ipb heeft ook één index pagina,
waaruit alle andere worden uitgeroepen.
Plus dat IPB, dan heb ik het over 1.3.1 ook gratis en goed is.
Ze zitten onderhand al aan versie 2.1.3 dus k vraag me af tot in hoeverre zo'n oude versie dan nog veilig is.
Het ziet er op zich wel netjes uit inderdaad.
Maar het zit hem in de kleine dingetjes. Ik heb zelf een forum in gebruik, unb, waarbij waneer je bent aangemeld en er zijn nieuwe berichten, je op een topic-naam kan klikken, en dan wordt je direct naar het punt gebracht waar het door jouw laatst gelezen bericht staat. Daaronder staat dan een net lijntje, zodat je weet vanaf waar de nieuwe berichten beginnen. En unicode support, ik heb jouw forum daar niet op kunnen testen, maar dat zou een hele grote pré zijn.
we zijn onderhand bezig aan BETA2, hierin verwerken we sowieso een nieuwe layout, plus een hele hoop nieuwe ideeen, zoals inderdaad ongelezen berichten kunnen laten zien. iedereen die een idee heeft kan het op q-bb.nl/forum posten, we zullen altijd kijken wat we ermee kunnen!