Hallo allemaal,
Ik weet niet of het al eerder voor is gesteld, maar het lijkt mij wel leuk, om een 'script' te maken die je in staat selt om op je eigen webserver je voorbeeld-scripts bij te houden. Natuurlijk moet het script niet met een database samenwerken omdat er ook scripters met webservers zijn die geen database hebben.
Ik heb hier alvast een beginnetje, omdat ik zo'n systeem wilde maken voor mezelf, maar het leek me wel een idee om dit voor alle users van PHPhulp te doen.

Groetjes,

Jip

-- upload.php --
<?php
include('config.php');
global $_FILES;

$allow['0'] = 'php';
$allow['1'] = 'gif';
$allow['2'] = 'png';
$uploadname = $_FILES['bestand']['tmp_name'];
$naam = $_POST['naam'];

if (is_uploaded_file($uploadname)) {
move_uploaded_file($uploadname,'scripts/' .$naam. '.php');
echo 'Je script staat is succesvol geupload onder de naam: <a href="scripts/' .$naam. '.php">' .$naam. '.php</a>.';

$fopen = fopen('sidebar.php', 'a+');
fwrite($fopen, '<a href="scripts/' .$naam. '.php">' .$naam.'</a><br>');
fclose($fopen);

$open = fopen('scripts/' .$naam. '.php', 'a+');
fwrite($open, '<?php echo "<br><br> \n"; highlight_file("' .$naam. '.php"); ?>');
fclose($open);
}
else {
echo 'Het bestand kon niet verplaatst worden. <br>';
if ($_FILES['bestand']['error'] > 0) {
echo 'Foutcode: '.$FILES['bestand']['error']. '<br> \n';
}
}
?>
<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post" enctype="multipart/form-data">
File:<input type="file" name="bestand"> <br>
Naam:<input type="text" name="naam"><br>
<input type="submit" value="upload">
</form>

-- edit --
Er zitten nog wat foutjes in bovenstaand script
Ja tis wel grappig maar zonder database zuigt, beter maak je een optie dat je kan kiezen ofzo.
En ehm, ik was nog niet klaar:
Het lijkt mij dus wel leuk, maar wie vindt dat nog meer, en wie wil er meehelpen..?

@thijs: Dat is wel een goed idee...
Kvind het wel geen goed id, zelf wou ik ook ooit zoiets maken kheb al aardig wat script namelijk :P is handig om er doorheen te browsen. Jan Koehoorn heeft ook zoiets www.jankoehoorn.nl/phphulp/
Jah, door Jan ben ik ook op het idee gekomen. Jelmer heeft trouwens ook zoiets...
Ja ik heb het gzien is heel erg handig
Super idee en inderdaad erg handig gedaan van Jan :-)
Ja, inderdaad... Betekent dat dat jullie (thijs en lissy) meehelpen bouwen aan het script..?

Ik heb trouwens het upload-script goed-werkend gemaakt...
Tis wel een leuk idee idd, hier kan je wel leuks van maken!
Jaoh kwil eigenlijk wel helpen :D Mischien nog wel meer mensen moet gewoon eerst goed id hebben wat we nou precies willen maken en met welk features.

Reageren