Hallo,

Ik heb een opdracht gekregen, van school, om een uitleen systeem te maken.

Nu hebben de leerlingen een pasje met een bar-code. Deze moeten via een 'BarCodeReader' gelezen worden.

De Leerlingen komen in een sql database te staan.

Maar hoe zorg ik ervoor dat de Bar-Code gelezen word en hij de gegevens van de debetreffende persoon in een 'form' komen ?.

Alvast Bedankt!
Bedankt iedersgeval! Hoperlijk, werkt het nu, ik kan pas contolleren in januari.

Maar nog even een vraagje, nu heb ik de leerling gescand en nu moeten de producten bij de leerling komen, deze moeten ook worden gescand.

Zodra deze worden gescand, kan deze dan auto, zonder refresch onder de leerling worden gezet i.s.m. met javascript o.i.d. ?
Ja, dat kan, zie de vele toepassingen met ajax.
@pgFrank

De barcode scanner was zoals de Ts al aangaf met USB aangesloten op de PC. Barcode scanners (bijna alle typen die op de pc worden aangesloten, en zeker de meest gangbare typen) lezen een barcode en aan de hand daarvan voeren ze een actie uit. -> Meestal is dit dat ze als een toetsenbord de code die vanuit de barcode wordt gelezen invoeren.

Via een aantal barcodes kan je zo'n lezer ook vaak nog instellen (of misschien bij nieuwere typen via een bijgeleverd programma) om automatisch een enter, of tab of ander teken aan het einde toe te voegen na scannen.

@Bart Tuma
Het gemakkelijkst is denk ik om een tab of enter automatisch na het scannen in te voegen. (een tab is denk ik handiger, omdat je daarmee bijvoorbeeld meteen naar het invulveld voor het scannen van een product springt) In het "onchange" event van het invulveld waarin het pasje van de leerling wordt gescand roep je met AJAX de actie aan, die de gegevens van de leerling ophaalt en op de juiste plek weer toont.
@ Robert, bedankt voor de info...

Ik ben een N00b wat betreft AJAX, maar ik zal even zoeken van
daag.
Ik heb op http://w3schools.com/ajax/ajax_source.asp gekeken, Maar hoe pak ik dit veder aan ?

Als ik het goed berijp:

Product wordt gescand ->

onchange voert actie uit ->

Ajax i.s.m. mysql selecteerd het product...

Edit:
Hebben jullie nog links naar tuturials die handig zijn ?.
Ajax voert een request uit (net zoals jij naar een website gaat) en daarin wordt het product geselecteerd.

Dus bijvoorbeeld:
product_zoek.php?barcode=321321312321321

Leuke school opdracht trouwens, ik ben jaloers ;D

edit:

Voor Ajax: http://www.prototypejs.org/

Reageren