Hallo,

Ik heb een opdracht gekregen, van school, om een uitleen systeem te maken.

Nu hebben de leerlingen een pasje met een bar-code. Deze moeten via een 'BarCodeReader' gelezen worden.

De Leerlingen komen in een sql database te staan.

Maar hoe zorg ik ervoor dat de Bar-Code gelezen word en hij de gegevens van de debetreffende persoon in een 'form' komen ?.

Alvast Bedankt!
Dit zal denk ik echt wel software matig moeten worden gedaan, dus C++, C#, Visual Basic et cetera. Ik denk niet dat dat via PHP o.i.d. te doen is.
De barcode lezen met een barcodescanner. Vervolgens met een SQL-query de gegevens bij het betreffende bar-nummer uit de database halen en weergeven.
Jorik schreef op 21.11.2007 19:00
De barcode lezen met een barcodescanner. Vervolgens met een SQL-query de gegevens bij het betreffende bar-nummer uit de database halen en weergeven.

Kan PHP communiceren met hardware?
Barcode scanners werken meestal als een gewoon toetsenbord. Dus de barcode die je scant komt gewoon als getypte tekst terecht. Als je er nu voor zorgt dat dat de focus op een veld staat waar de code in moet. En viola!

Ook is het volgens mij zo dat er een enter kan worden gegeven aan het eind van de barcode. Deze vang je dan met javascript af en zorgt ervoor de nodige acties worden gedaan. Bijvoorbeeld een AJAX request naar de server om de diverse velden on the fly in te vullen.

Op deze manier is het ook mogelijk om handmatig codes in te voeren via een toetsenbord (als de barcode onleesbaar is maar de cijfers eronder nog wel.

Mogelijkheden onbeperkt!
Kan je dit zo 1:1 gebruiken dan Jorik?
De leraar vertelde dat zo'n scanner werkt net als een toetsen bord, dat hij bepaalde dingen zoals het toetsenbord opdrachten doorgeeft aan de pc.

B.t.w. het is een 'usb' barcodescanner...

Ja maar stel dat ik nu scan met zo'n apparaat en of leerling, en dan ? hoe moet hij dan deze barcode auto- in een veld en of een SQL-qeury zetten ?

Edit:
Ik heb de laaste 2 reacties net gelezen, ik zal even rond kijken van hoe en wat.
Zoek eerst eens uit op welke wijze de scanner met de pc communiceert. Kan dit bv. via de browser of uitsluitend via een apart programma?

PostgreSQL kan in elk geval helpen bij validatie e.d.
Het is een gewone barcodescanner. Deze heeft geen apparte programma's.

Ik zal even naar dat PostgreSQL kijken!.
Bart Tuma schreef op 21.11.2007 19:12
Het is een gewone barcodescanner. Deze heeft geen apparte programma's.

Ik zal even naar dat PostgreSQL kijken!.
Ok, en wat is jouw definitie van 'een gewone barcodescanner' ? Eentje die je aansluit op het lichtnet?

Het ding zal toch met de pc moeten kletsen, de vraag is hoe dat gebeurd.
PHP kan communiceren met C, of Java. Of eigenlijk andersom. Maar waarom zou je iets wat je lokaal uitvoert met een server-side scripttaal uitvoeren.
Doe het met C of Java zou ik zeggen.

Reageren